Magsjuka

1kommentarer

I morse vid frukosten, stirrade Emelie ner i sin yoghurtskål, med en frånvirrande blick.
Hon som annars alltid är glad och sprallig, sade inte mycket och svarade knappt på frågor.
Självmant gick hon och lade sig igen.
Jag sade till Anders, att det är något som inte stämmer.
Och minuten senare, spydde hon.
Och spydde. Och spydde.
Så, hon fick bli hemma idag.
På dagen kände hon sig bättre, men så nu igen på kvällen, började hon återigen spy.
Jisses, hur mycket ryms i en liten 5åring.
Snabbt, börja göra mera vätskeersättning, byta rent i sängen 3 gånger.
- Papsen, kan du lägga sån där blöt sak på mitt huvud, sade hon med en ynklig röst.
Snabbt, någon minut senare, fick hon sig sinvåta handduk över pannan.
 
Nu är klockan 01.03 jag trodde det hade lugnat ner sig men nu började det igen.
Det blir en lång natt.
 
Stackars liten....
Så svag
Ledsen
Spyr över hinken.
Så så man ska.
Ömklig.
Lilla dockan.....
 
Som förälder känner jag att jag gärna, i vilken sekund som helst, skulle överta hennes plats, så hon själv skulle slippa lida...
 
Andas in.
Andas ut.
Tvätta händerna.
Vädra ut.
Lär väl vända i morgon till det bättre....

1 kommentarer

Carola

12 Jan 2013 17:41

Hoppas att hon mår bättre nu. Maktlösheten är det värsta som finns :(

Kommentera

Publiceras ej