Går i pappas fotspår...

0kommentarer

Bland det bästa jag visste när jag var barn, det var att vara på landet med familjen.
Framförallt på vinterlovet.
Pappa kunde ta ledigt några dagar, och då var han den där pappan, som liksom ville att han alltid skulle vara:)
han byggde snöigloos till oss, snölyktor och hur många gånger grävde han inte ut en boobbana, med spade, som han sedan vattnade, så den frös till is, så vi kunde åka boobcart....Eller Pulka. Eller stjärtlapp.
 
Nu, när jag är far själv, finner jag mig själv gå i samma fotsår som pappa.
Jag gör samma sak för mina barn, såsom han gjorde.
Samma aktiviteter, och tänder brasa, snöänglar, skottar och bara är.
 
Lagar mat.
Och vi äter.
Inte för att vi är hungriga, utan för att det är det man gör på landet.
Äta.
Tända brasa.
Duscha och basta.
Titta på stjärnorna på natten.
Sova djupt av lantluften.
Utslagen.
 
Det är härligt att faktiskt vilja kunna ge barnen, en liknande barndom som jag själv hade när jag var barn.
Låta det gå i arv.
 
Och barnen älskar att vara på landet.
ja, det blir bra det här.
 
God Fortsättning:)
 

Kommentera

Publiceras ej