Mina rutiner......

0kommentarer

Just nu är jag en väldigt frånvarande fader, då jag i princip arbetar 12-16 timmar om dygnet.
Detta pga arbetet då vi har stora saker på gång inom några dagar.
 
Så, morgonen börjar med att barnen kommer in en och en till oss i sängen och bäddar ner sig mellan oss.
Då är jag helt utslagen.
Anders går alltid upp med barnen och hyschar dem, så de inte ska väcka mig.
Jag sover vidare någon timme och brukar kommar upp vid 7 och äter frukost tillsammans.
Vi lämnar de på dagis, glada och världens puss och kramkalas.

Sedan blir det jobb.
Jobb
Jobb.
 
Anders kör kvällsracet.
 
Jag kommer hem sent på kvällen och rutinen är alltid den att jag in går in i deras rum, tittar på dem och pussar de ömt i sömnen. De är så fina, där de ligger och sover.
 
Och vetskapen att de inte vet att jag gör det, är på något vis, ganska mysigt. 
En hemlighet.
 
Barnen vet att det är bara en period då jag arbetar så galet mycket, men ack, vad jag saknar dem.
 
Ser fram emot mina kompdagar.
Då ska jag ta en egen dag, och bara ta hand om mig själv.
Sedan ska jag ta ut barnen från förskolan två dagar och bara ha underbara aktiviteter tillsammans, och fylla de dagarna med roliga saker och bara vara tillsammans.
Längtar......
 
 

Kommentera

Publiceras ej