Ni som läser denna blogg....

20kommentarer

 
 
Jag har några tankar och frågor.
Denna blogg har nu levt sitt liv i snart 4 år och jag undrar vad för riktning vi ska gå.
Hur ska jag fortsätta?
Vad ska den handla om?
Hur ofta vill ni ha inlägg?
Bilder?
Känner att jag behöver lite input och feedback.
 
Ni är ganska många som läser, så det vore roligt att få veta lite om er också:)
Skirv gärna, lite vem du är är, var du bor, och hur ditt liv ser ut.
Hur länge har du följt bloggen och hur fann du hit?
Skriv också om jag får godkänna och publicera era inlägg eller inte.
 
Längtar efter att få höra lite från er.
 
Kram i dessa underbara höstdagar.
 
 

20 kommentarer

Jeanette

13 Sep 2012 22:04

Jag hittade nog på den här bloggen när jag kollade runt lite i samband med att min bästa vän skulle skaffa barn tillsammans med hennes fru. Sen har jag följt er liv ibland med kommentarer men oftast ganska anonymt. Jag själv är gift med min man och vi har ganska nyligen blivit 2 barnsföräldrar. Vi har William på snart 5 år och Ingrid på 3,5 månad. Du får gärna publicera kommentaren.
Jag läser gärna er blogg oftare (men det ska ju vara utan press att skriva och för er skull!!), gärna blandat med bilder, text, om familjen och även annat som kan vara av intresse. Har pratat en del om er (bloggen) för mina vänner!

Lämna gärna en kommentar tillbaks (det tycker ialla fall jag är skoj med respons :D)

Ha en skön kväll och ta hand om varandra!

Tudorienne

13 Sep 2012 22:29

Har ingen aning om hur och när jag hittade hit, men det var ett tag sen. Gillar att kolla in här för att jag läser en massa bloggar men ingen annan pappa+pappablogg. Vi är själva en regnbågsfamilj fast med två mammor.

Var för blyg för att hälsa när vi köpte kläder av er på Årsta mercado för ett par år sen, men nästa gång ska jag vara mer på!
(Ok att publicera!)

Tudorienne

13 Sep 2012 22:30

Vore jättekul om du fortsatte blogga lite även om det inte händer nåt så dramatiskt som det gjort de senaste åren. Ni har jättesöta barn!

Arga Anna

14 Sep 2012 02:01

Hej! Anna här men i bloggosfären låter jag mitt alter ego Arga Anna få föra min talan. Min blogg startade jag kvällen innan jag blev sambo och nu fyra år senare så dokumenterar jag fortfarande vårt gemensamma liv långt upp i norra Sverige - fast vi har skaffat oss lite ringar sedan dess.

Jag hittade den här bloggen efter att ha läst i någon av nättidningarna om er och er väg till att bli föräldrar. Det var just surrogatfrågan som tog mig till bloggen men det är ert vardagsliv som egentligen är som vilken familjs som helst som fått mig att stanna kvar.

Så fortsätt gärna blogga om ert liv!

WildaMathilda

14 Sep 2012 21:32

Jag har ganska nyligen hittat hit men gillar allt du skrivit (och som jag hunnit läsa, så klart). Själv har jag och maken försökt att bli föräldrar i flera år och det blev äggdonation som blev vår hjälp till slut. Nu ska vi göra syskonförsök...

Jag vill gärna läsa om er vardag. Allt det där man gör som förälder!
Och kanske lite tips om hur ni tänker kring val som görs för barnen (t.ex. välja dagis, köpa kläder, mat, umgänge, ja, allt som kan dyka upp i vardagen, alltså).
Och så är det så klart kul att läsa inlägg som det om den "biologiska pappan", hahhaa! Urhärligt!

Till sist, er bröllopsbild är galet vacker!

Wilda

Siri

15 Sep 2012 19:01

Hej!
Jag har följt er sedan ni väntade sonen, hittade nog hit via en tidningsartikel tror jag. Är själv adoptivmamma till två underbara barn från Kina. Bor i hus, har två bilar dock ingen hund :-) Vi har alldeles vanliga jobb jag och min man.

Jag tycker det är intressant att läsa om hur ni hanterar ert "annorlundskap" t.ex när du skrev om besöket hos läkare nyligen. Hur ni talat med era barn om hur de kom till osv. Jag är lite i samma sits angående min blogg, vem skriver man för egentligen? Vad ska man göra den dagen man lägger ner bloggen?
Hoppas du fortsätter att skriva om ert vardagsliv som småbarnsförälder.

Camy

15 Sep 2012 20:23

Oj så svårt, jag minns inte direkt hur jag hittade hit men det kan eventuellt varit i samband med ett arbete jag skrev om regnbågsfamiljer och förskola.

Jag är en blivande förskolärare på 31år som går sista terminen (yippie). Sitter och skriver på mitt examensarbete som med få ord handlar om pedagogers medvetenhet om språket som genusformare.

Din blogg ger mig möjligheten att se vilka erfarenheter ni har i sambans med samhället och kanske framför allt med förskolan/skolan. Jag är helt övertygad om att jag i mitt kommande arbete kommer möta familjer som inte består av mamma-pappa-barn och jag vill kunna bemöta dem på det bästa möjliga sätt.

I och med ett annat arbete läste jag en text som gjorde mig så ledsam. Författaren till artikeln ansåg att förskolorna visar queer barn en framtid där de inte känner att de passar in och på så sätt har de svårt att ens kunna föreställa sig hur deras egna framtid kommer att se ut.

Själv är jag en "pojkflicka" som aldrig passat in i ramen för vad en "flicka" ska göra och säga. Inte sjutton ville jag bli princessa när jag var liten trots att det var dit samhället pekade mig, men jag hade/har en familj som är stol över mig oavsett vad jag sagt eller lekt med. Vad händer med alla dessa barn som aldrig får se att det finns en annan "väg" att gå istället för den traditionella.

som alltid blir jag oerhört berörd och upprörd när det gäller barn och att vi vuxna påtvingar dem våra åsikter och krav. Jag vill ge de barnen på förskolorna ett hav av möjligheter.

Du får gärna publicera mitt inlägg.




Mia Th.

15 Sep 2012 23:08

Hittade er , minns inte hur, när tösen eran var liten och pojken inte alls. Så länge sen! Nu är dom ju storbarn!
Har jobbat med barn i alla år men ägnar mig numera bara åt min kennel. Sonen min har blivit stor och flyttat till Norge. Han var pytteliten alldeles nyss! Tiden går för fort!
Gillar att ser era fina ungar växa! Att få dela era vardagsbestyr. Och är gräsligt avundsjuk (men inte missundsam) på era teateräventyr!
Ha det gott!

Eva

16 Sep 2012 19:17

Vi är själv en regnsbågsfamilj, fast med mamma+mamma+son. Vi bor i Norrland. Jag tror jag hittade er sida från Google, eller kanske från någon annan regnsbågsfamiljs blogg. Jag kommer inte ihåg. Har nog läst er blogg i ca 1 år och jag gillar bäst när ni skriver om barnen och deras utveckling. Jag tycker det är jätteroligt att två killar kan få barn ihop, och ni verkar vara en supermysig familj och jättebra pappor! (Ok att publicera)

Alexsander

16 Sep 2012 19:52

Jag hittade hit då jag fick ett brev av dig på regnbågsfamiljer då jag och min sambo funderar på att själva skaffa barn. Detta var för snart 3 årsedan. Vi bygger hus och har bestämt att ta upp ämnet barn då detta är klart. Jag älskar att läsa om kärleken till dina barn och din man. Vi är i samma bransch så det är oxå roligt att följa dig i detta då vi verkar ha stora likheter och gemensamma bekanta. Man blir inspirerad av energin och hur ni får ihop livet och verkar njuta av varje dag. Jag är glad över att du mår bättre, ett tag grät jag då jag läste dina inlägg för jag var så berörd av ditt mål att övervinna din sjukdom och att du orkade berätta om det!! det är härligt med livslust! Jag ser framemot

Anonym

16 Sep 2012 21:27

Jag hittade er blogg våren 09 på familjeliv, tror jag det var. jag är en ung tjej som pluggar till sjuksköterska i Gävle, som precis blivit sambo. Jag tycker det är jättekul att följa er i det du skrivit om hittils, i vardag o kalas och jag håller med ovanstående talare om att inlägg som "biologiska pappan" är roligt att läsa :)helt OK att du publicerar det här.

Johanna

Cecilia

16 Sep 2012 22:35

Jag fann denna blogg av en slump och blev fast. Det var innan er yngste föddes. Det har varit spännande att se er väg. Alla små inlägg om er vardag, är underbara att läsa.

Själv är jag ensamstående mamma till fyra barn.

Natha

17 Sep 2012 19:09

Jag tycker inläggen om er vardag är väldigt roliga att läsa, men även inlägget "biologiska pappa" tyckte jag var väldigt underhållande.

Själv så är jag en 16årig tjej som bor i Småland. Jag hittade er blogg när jag gjorde ett arbete om surrogatmödraskap i skolan. Det var ungefär för ett år sedan och jag har följer bloggen sedan dess.

Ullah

17 Sep 2012 21:56

Jag har också läst här ett bra tag, sedan innan er son föddes. Minns inte hur jag hittade hit, men förmodligen var det via någon länk i en annan blogg. Själv har jag två nästan vuxna söner och är särbo med deras pappa. Allt är roligt att läsa, fortsätt gärna som nu. Och för mig är det helt ok om du vill godkänna kommentarerna.

Tristessa

18 Sep 2012 00:40

Jag hoppar över det mesta om mig, räcker med småbarns mamma kanske som gillar att läsa bloggar om andra småbarnsfamiljer om allt det där vardagliga, tankar och resonemang ibland djupare svårare frågor eller bara "så här gör vi" med förskola, mat, läggning, syskon relaterat osv.
Hittade hit via tv, nått kärleksprogram, förväntade mig nog en blogg med starka känslor så som det var på tv fast då här i bloggen - så det kanske är det jag vill läsa om, stark kärlek. "Vardag" blandat med starka känslor! Ja nått sånt.

Anelan

18 Sep 2012 11:13

Oj, jag minns inte hur jag hittade hit. Förmodligen via någon blogg eller så, jag minns inte riktigt när men för drygt ett år sedan kanske. Det som gjorde att jag återkom var att jag fastnade i den varma känsla som genomsyrade alla inlägg oavsett vad de handlade om. Er kärlek till era barn är så fantastisk uppenbar i både orden och bilderna här på bloggen, likaså barnens kärlek till er. Jag tycker om att läsa om familjers vardag, om hur det är att vara småbarnsförälder både i sol och regn. Utan tvekan av den enkla anledningen att jag själv är en småbarnsföräldersmamma till två barn. Då vår tvååring sedan ett tag tillbaka pratat mycket om att vilja ha en pappa tycker jag det är givande och roligt att läsa om hur andra ickenormativa familjer har tänkt, förklarat och gjort i oilka situationer.

(det är okej att publicera)

Lilja

18 Sep 2012 13:24

Hej! Tror att jag började att läsa er blogg efter ett inlägg på familjeliv. Har läst hela tiden och följt er alla dessa år. Någon gång har jag kommenterat men inte ofta. Är själv en av mammorna i en regnbågsfamilj, helt ensamma i hela kommunen och långt till platser med andra regnbågsfamiljer tyvärr. Känns skönt att kunna läsa och visa barnen (11,4½ och 1) att de inte är ensamma..Dock tvivlar de ju ändå ofta på att det finns andra familjer som vår.

Hoppas att ni kommer att fortsätta att blogga, utan tvång förstås. Det är helt ok att publicera min kommentar.

Carola

21 Sep 2012 17:20

Ni är ett par som har fått vara med om något unikt två gånger om, det är kul att följa : )

alexandra

28 Sep 2012 17:25

hej! jag hittade nyss hit, tänkte först inte svara på den här men det kanske är kul för er ändå :) Jag skulle sök efter "gaybloggen" på google med så kom "gaypappor" upp som förslag och så min farfar var homosexuell (pappa valde honom till far som vuxen. Så Han "blev" min farfar i 10-års åldern) så blev jag nyfiken på Er. jag kommer följa den här bloggen, och jag uppskattar en blogg som har lite blandat av högt och lågt, skatt och tårar. Funderingar och finurligheter. Inga små krav ;) Kram på er och lycka till i framtiden

Amanda

09 Oct 2012 16:30

Jag trillade bara in på er blogg för länge sedan. Tror det var straxt innan ni fick tösen och har sedan dess följt er.

Om jag får önska vill jag gärna fortsätta att följa ert kärleksfulla liv tillsammans.
Det här är så mycket bättre än alla såpor och realityserier i världen!
Den visar något så enkelt, men samtidigt svårt - äkta kärlek!!

TACK för att du och ni delar med er av era liv och av kärleken!

Kommentera

Publiceras ej