Av kött och blod....

1kommentarer

Är du kommen...
Nej då, det är ingen som har dött.
Häromdagen, gosade jag och Elliot.
Vi kramades, sjöng och bara myste och hade det roligt.
Vi lekte leken, stirra in i varandras ögon och vem som tittade bort först.
Vi tittade, tittade och tittade och bägge, envist, höll fast kvar blicken.
Till sists, började vi bägge skrattade och kramade om varandra.
-Elliot, du har verkligen mina ögon, sade jag.
- Det är mina ögon, sade han och tjöt av skratt.
- Elliot, du har mina ögon. Du kommer ju från mig, sade jag.
- Nej, jag kommer från (och så sade han surrogatmammans namn)
Och på sätt och vis, så har han ju rätt, för vi har ju hela tiden sagt att han legat i hennes mage och att han kom till oss, för att pappa och papsen verkligen önskade honom och att han var en god sak som kom till oss.
Att han sedan inte vet att jag sprutat i en mugg och att hon sprutat upp honom med en spruta, behöver han inte få veta just nu. Kanske lite för mycket info för en 3åring:)
Det får bli en annan gång....
Realitycheck.

1 kommentarer

Tristessa

03 May 2012 09:16

Jag tror att man kan börja berätta en hel del, i alla fall om ägg och spermier. Finns en drös med böcker om det på biblioteket, har gillat "Rut och knut och liv och död" boken, mitt barn med. Tror om man börjar prata kort och extremt enkelt om sexualitet, hur barn blir till tidigt kanske man kan prata lättare om det den dagen det behövs - tonåren kanske. Så egentligen tycker nog inte jag att det är för mycket med typ "jag har spermier, så gav jag dessa till X så de kunde träffas ett ägg och så började du växa och efter några månader föddes du". Jag har inte varit med om frågan hur spermier kommer till ägget mer än de sommar så antagligen kan ni vänta med burken men ändå prata. Fast iofs tror jag inte en burk är överkurs heller. Så mycket babbel, ni kanske tror på helt annat.

Kommentera

Publiceras ej