Sthlm - Malmö - T/R på 36 timmar.....

0kommentarer

Sveriges landskap susar förbi utanför tågfönstret.
Slagit på jobbdatorn efter nästan 3 veckors semester.
Det har tagit mig nästan hela tågresan, från Sthlm till Malmö, att ta mig igenom den.
Jag älskar att åka tåg, om jag är på gott humör, inga skrikandes barn och om jag inte är trött.
En kombination av ovanstående, är verkligen faktorer som kan förstöra en hel tågresa, men idag har jag lyckan med mig :)
Är som sagt, just i denna sekund, till Malmö för att se föreställningar för jobbets räkning.
Om det är något jag lärt mig, är att ta vara på tiden.
Många skulle nog försöka ha liten egen tid mellan agendan, men jag väljer denna gång att fylla tiden med annat.
Då jag rullar in på centralen om en timme, ska jag fika med en gammal väninna från Göteborg, som flyttat hem till Malmö. Fsntastisk artist som precis släppt sitt andra album.
Därefter blir det snabbmiddag och sedan föreställning ikväll, för att därefter däcka på hotelrummet.
I morgon bitti, åker jag till Lund för att se en till föreställning och åker sedan tillbaka till Malmö för möte.
Ska äta lunch med en mamma, till en av min f.d bästa väninna som tyvärr inte lever längre. Mamman och jag brukar ses då jag är i Malmö, nu var det väl 3 år sedan sist. Helt spontant ringde jag nu från tåget och frågade om hon hade lunchplaner för morgondagen. Vilket hon inte hade. Sicken tur för oss. Så, det brukar bli en bit mat, ett eller två glas vin, minnas finaste Josefine, blandat med skratt och grått. Och så där håller vi på varje gång vi ses, även om det går flera år däremellan.
På eftermiddagen ska jag se en föreställning till och träffa några goda vänner och deras dotter, som jag tyvärr inte sett. Hon är över 1 1/2 år nu
Sedan på kvällen tar jag tåget hem igen, för jag vill då bara hem och få vara hemma då barnen vaknar på lördag morgon.
Har lagt handskrivna lappar med meddelanden under barnens täcken, som de kommer finna då de går och lägger sig i kväll.
Mannen får också en, samt en present:)
Det blir fullspäckade 36 timmar, men så värt det.

Nästa vecka har jag en nyhet att berätta :)
Livet är gott!

Ha en fantastisk helg.

Kommentera

Publiceras ej