Gårdsfest....

1kommentarer

Igår, anordnade vår förskola en gårdsfest för att välkomna våren och sommaren. Det har dem varje år.
Mycket trevligt, med tårta, saft, ballonger, utsmyckningar på gården, trollkarl och lotterier.

Barnen älskar det, likaså vi föräldrar. Roligt och träffas och umgås lite mer och prata och liksom bara vara.

Jag hamnade i ett samtal med underbara Pia, kokerskan, som jag tyckt om från första stund.
Vi utbytte lite recept och fann att vi hade en del gemensamt.
Bland annat Havsaltet med tillsatta smaker från Falksalt.
Jag måste verkligen rekommendera dem

Smakerna finns I;
Naturell
Citrus
Rosmarin
Wild Garlic
Smoke
Chili
Karl Johan.

Jag har köpt hela serien :)

Pia är så gullig. Jag fick provpåsar på andra kryddor. Hon berättade att hon även läser min blogg (tack och vad roligt ) och att hon hade lagat ett recept som jag lagt upp här för en tid sedan. Och att hon tyckte väldigt mycket om det. Så pass mycket att hon t.o.m hade lagat det till alla barnen på förskolan. Jag blev lite glad och stolt.

För, vad jag har kommit fram till, enda sättet för mig att ta mig igenom min hunger och matkoma, är att laga mat. Inte bara för att underlätta för Anders, men för att jag känner mig bättre och starkare. Och det är roligt...Har aldrig tittat på så mycket matprogram som nu och läst recept. Det stora nöjet, är att smaka av, bara genom att slicka på maten och njuta av smaken. (1 månad kvar av fasta Daniel, bara 1 månad kvar av fasta)

Anders är så glad, för att slippa laga mat, vilket han nu gjort i 9 månader, samt att bli så gott bortskämd med underbar lagad mat.

Igår bjöds det på;
 
Falukorv, som jag hade späckat med getost däremellan, Wild Garlic saltet, flytande smör över, timjan och rinnande honung över allt.
In i ugnen i c 20 minuter på 175 grader.
Serverades med makaroner och gurka. (Emelie älskar gurka)

Ser att TV4 söker folk till Hav 8 hos mig, ett matagningsprogram, där amatörer lagar mat för en kväll. Älskar programformatet. Men vet inte om jag skulle våga ställa upp...

Bilder från gårdsfesten kommer om några dagar.
Min datorsladd till macen är nämligen trasig, därför kan jag lägga upp bilder för tillfället.
Men, förhoppningsvis blir den färdig idag.

Då ska ni få se på bilder.......

Solen skiner, ska in i dag och "luncha" med min bästa väninna som snart ska bli mamma.

1 kommentarer

Matthias

22 Jan 2011 08:43

Jag och min man var med i halv åtta hos mig, och det var en av de roligaste saker vi gjort, så tveka inte, om du gillar att laga mat:) Fantastisk blogg:) Kram till dig och din fina familj:) Matthias

Kommentera

Publiceras ej