Vänner

3kommentarer

När jag låg på sjukhuset i höstas, hade jag ett antal tusentals timmar att slå ihjäl.
Tankar som jag aldrig trott att jag skulle tänka, bekantade jag mig med.
Då man svävar mellan liv och död, för man ett slags uppvaknade och inser vad som är viktigt i ens liv.
Min familj och vänner.
Under denna svåra tid, har jag haft ett enormt stöd av vänner och familj.
Så, i eftermiddags var alla hembjudna till oss på knytis och mysstund.
Det var oerhört känslosamt och härligt att ha alla samlade tillsammans.
Det var många timmar av kärlek, glädje och tårar.
Jag är så tacksam för mina vänner som ställt upp för mig och som jag vet, oavsett vad, finns där.
Att mamma och Anders hamnar på första plats, har jag redan tidigare nämnt och Anders är, likaså min mor, min största vardagshjälte
Vid ett annat tillfälle ska jag fira min mamma, den störste hjälten i mitt liv.
Som trotsar trötthet, sina smärtor och egna bekymmer, finns där för mig, älskar mig för den jag är och hjälper till.
Jag älskar dig, du är bäst.
Jag älskar livet.
Igår var jag och inhandlade en ny garderob för jobbet i  storlek small och lite i medium. Haha, ett skämt, men sant. Har nu gått ner 55 kg...... Måste dock gå upp ca 10 kg, för min sjukdom verkligen tär på mig.....

3 kommentarer

marianne

04 Jan 2010 12:37

ja, vi mammor är oftast sådana, men glöm inte att det finns bra pappor också



;-)

anna

07 Jan 2010 19:48

känner igen det du skriver om vänner och familj. jag går just nu igenom mitt livs tuffaste tid. min älskade dotter ligger på sjukhuset sedan 4 veckor tillbaka, har drabbats av en mycket ovanlig och allvarlig sjukdom. 2009 drabbades 3 personer, hon är en av dom. ingen vet hur framtiden blir, vi är mitt uppe i en flytt. vi köpte en gård, hon skulle/ska få en egen häst. mina vänner har, utan att jag visste, arrangerat hela flytten som sker om 2 veckor. min familj ställer upp så mycket dom bara kan. det är i svåra stunder som man ser vem som är ens vänner, och hur älskad man är av sin familj, man tar så mycket för givet i livet. önskar er allt gott och hoppas att du blir frisk...många kramar från Malmö.

Amanda

21 Jan 2010 21:15

Vad härligt det är med underbara människor runt sig!

De mammor som är som din mamma är fantastiska!

Själv har jag den formen av mamma som ledstjärna i livet.



Ge henne en kram från Amanda!

Kommentera

Publiceras ej