Döda Havets vattensamling-----

9kommentarer

I morse kände jag mig så nere och ledsen. Jag kände att jag inte orkar kämpa längre och att det tar allt för lång tid.
Känner inte igen mig själv. Ingen kämparinspiration, ingen ork, sover dåligt om nätterna.
Komplikationer på komplikationer, vatten l lugnorna, vätska i buken, massa dränage och slangar. Jag har typ fått VIP kort Lugnröntgen.
Alla känslor bara kom över mig, som att trycka på en knapp. Jag har gråtit hela eftermiddagen och det var så skönt. Känner inte igen mig själv. Tänker på mina föräldrar, Anders, Emelie, Elliot och alla underbara vänner som stöttar mig, men idag, var jag redo och slänga in handduken.
Mamma och pappa kom precis i denna första gråtatack. Och sedan bara fortsatte det, och fortsatte och fortsatte. Som om jag samlade Döda Havets vattensamling.
Efteråt kändes det mycket bättre. Ringde och pratade med Anders, då kom gråtatack nummer 58...
Det var skönt att få ut allt inom sig.
Idag har man även dragit ut mer vatten i lugorna, så jag har nu lättare och andas. Vi spolar alla dränage för att få ut all jävla slagg.
Nästa vecka ska vi börja ta tag i själva hålet i mage och se om hur bra det har läkt eller inte.
Men, kankse, lite bättre känns det......Liiiiiiite. För att vara försiktig

9 kommentarer

Jeanette från Sundsvall

24 Sep 2009 21:34

Tänker på dig Daniel....Tack för att du orkade skriva några rader på bloggen idag. Jag har saknat dina ord! Krya på dig eller ska jag säga sluta inte kämpa, det måste vända snart!

Stora kramar från Jeanette

Jennie

25 Sep 2009 00:30

Jag finner inga ord. Finns nog inga.. men jag önskar av hela mitt hjärta att ditt helvete snarast bytts mot glädje och en friskkropp.

Bra att du gråter- tårar rensar..



Stor kram

Jennie (din gamle arbetskamrat)

anna

25 Sep 2009 00:54

Fy tusan,,så hemskt. Hoppas för din skull att det vänder snart...Kram från Malmö.

Petra

25 Sep 2009 07:48

Tänker på dig och hoppas att det går åt rätt håll så att du snart får komma hem till din underbara familj.

//Petra hängiven läsare med familj..

Siri

25 Sep 2009 08:07

Hej Daniel!



Jag har tänkt mycket på dig och hoppats på att du snart är på bättringsvägen. Skönt att du har familjen omkring dig som kan stötta och peppa under jobbiga stunder. Jag håller tummarna för att du snart blir bättre och så småningom får komma hem till familjen!



Kram

Siri

Lina

25 Sep 2009 11:39

kramar i massor

Amanda

25 Sep 2009 12:31

Låt du tårarna komma och skölja bort allt elände, för att efteråt fatta nytt mod och få ny styrka.

Jag sänder över en dikt av Dan Andersson, som hjälpte en kär anförvant mycket:



Gässen flytta



När de gamla såren heta tära,

när din kind är vätt av ensamhetens gråt,

när att leva är att stenar bära

och din sång är sorg som vilsna tranors låt,

gå och drick en fläkt av höstens vindar,

se med mig mot bleka, blåa skyn!

Kom och stå med mig vid hagens grindar,

när de vilda gässen flyga över byn!



Många värmande kramar

Amanda

Mia - Grannen !

25 Sep 2009 15:42



meeeen usch stackars dig !!



Hoppas att du blir bättre snart så du får komma hem till kärleken och barnen !



Vi tänker på dig



Mia med familj på andra sidan gatan

Anonym

26 Sep 2009 22:52

heej, jag läser din blogg lite då och då och tycker att den e bra!

brukar i kommentera på bloggarna men kunde inte hålla mig nu..

jag e 17 år och har haft problem med njurarna sen jag föddes, det har inte varit lätt har fått ta tabletter sen jag var 8 och i april 2008 var njurarna så dåliga att jag fick börja dialys.. och det e inte lätt ska du veta jag fick åka in till sjukhuset varannan dag och innan dialysen började hade jag oxå börjat samla vatten i lungorna så jag fick kramp attacker. jag trodde inte att det skulle bli bättre eller att jag skulle bli bra igen men i år i januari opererades jag och nu mår jag huuur bra som helst ;)

allt detta sa jag så att du inte skulle känna dig nere du är en vuxen man tänk på framtiden, på dina gulliga barn som tänker på dig varje dag och väntar på dig där hemma och va stark för deras skull så ska du se att allt blir bra igen! <3

Kommentera

Publiceras ej