Hur vi träffades.....

5kommentarer

 2002 flyttade jag tillbaka till hufvudstaden,efter några års mellanspel i Göteborg.
Göteborg, denna fantastiska stad,och den tiden jag hade där, kom att prägla mig, till mycket av vem och vad jag är idag.
Flytten till Göteborg, var ett led att komma bort från familjen, för att finna mig själv och leva livet.
Vilket jag gjorde i flera år.

Då jag var åter i Stockholm, var jag mig själv och hade landat och funnit mig själv. Jag var liksom hemma och inte på jakt efter ett förhållande.
Nätet hade slagit igenom på riktigt, likaså dejting på nätet.

jag hade en profil på www.sylvester.se och som sagt, sökte ingenting speciellt. men så en dag, surfade jag in på killens sida, och där var han, en sådan vacker bild på sig själv och det värsta leendet och en kort presentation. Jag tänkte genast, honom måste jag träffa:)

Så vi började chatta och prata i telefon i 2 månader och så, träffades vid, 31 oktober 2002, 16.13, utanför Rådhuset. Jag var super nervös och lite blyg, vilket jag aldrig är. Vi föll för varandra direkt. Den fikan kändes som en evighet. Bägge visste att vi hade träffat rätt, det var vibrationer och glöd i luften. Det kändes så avslappnat och vi kunde inte stirra oss mätta på varandra.
Så vi började träffas, intentivt,
Sedan drabbades jag av halsfluss och var däckad i flera dagar. Jag har knappt några minnen kvar av dem där dagarna, förutom att när jag vaknade upp efter flera dagars feber, så hade mannen min tvättat,städat, lagat mat, gått ut med hunden och tagit hand om mig i en veckas tid ( Han var mellan jobb då ) Sådan kärlek, så snällt.

Det är spännande när man går in i relationer, vi har alla olika bagage med oss, och det är inte alltid lätt att få dem att gå ihop, och visst hade vi lite svårigheter, men det kändes så bra.

Med mannen min, mår jag superbra, och han med mig.

Vi har en enorm tillit, kärlek och harmoni mellan oss, med få bråk och en relativt bra uppdelning i hushållet och familjen.
Vi älskar varandra oerhört mycket och tar dag för dag.
För snart 4 år sedan gifte vi oss, ett av våra livs bästa dagar.

mer om den, en annan dag.


Tänk, snart 7 år senare, så lever vi värsta svennelivet

bostadsrätt
jobb
2 barn
audi kombi
landställe
planerar utomlandsresa.

tja, härligt:)


5 kommentarer

Anna

15 May 2009 10:44

Kärlek är mysigt..ni är precis som alla andra..det är just det som många i vår värld inte accepterar..Ni är en underbar familj. Kram från Malmö

Mia

15 May 2009 11:16



:-) Svennelivet kan var rätt fantastiskt :o)

Det trodde man inte när man var 20 år flygvärdinna och i full fart med att erövra världen ..



Men nu en herrans år senare så är det helt underbart !



Kram och trevlig helg

Lina

15 May 2009 11:45

ja livet kan inte bli bättre:) vi har väl inte riktigt kommit till de där svensson livet hehe men ja e gift me världens finaste tjej iår nästa år firar vi 10år tillsammans, vi har fått en underbar dotter och ska t thailand i mars nästa år:) livet kan verkligen inte bli bättre!!! förstår verkligen hur ni känner;)

Jessica

15 May 2009 14:29

Vilken kärlekshistoria :-) Och inget ont i svennelivet, det är ju rätt härligt att leva det livet :-)

marianne

15 May 2009 17:27



Livet skall levas tryggt, bäst för dig, bäst för din familj. Nog med bråk ute i världen...

kram

Kommentera

Publiceras ej