2a advent.....

1kommentarer

Är så förbannad, kan inte föra över bilder från kameran till den nya datorn.
Blir skogstokig.
Likaså på vår router, vi kan inte längre surfa trådlöst.
Så helt plötsligt är man tillbaka med nätverkskabeln, som slingrar sig över halva lägenheten.
Känns som om man var tillbaka på 90-talet.
Jag är så ointresserad av it och teknik, vilket gör att jag bara skjuter upp saker och ting.
Jaja, det får ta den tid det tar.
Likaså med försäkringar.
Jag blir galen.
Efter min svåra tid under hösten, har jag börjat kolla upp olika liv-olycksfall och sjukförsäkringar.
Vissa kan man kombinera, vissa är svindyra och vissa är billiga, men täcker inte allt.
Det är en djungel och jag blir bara stressad, när jag nu suttit och ringt runt i en vecka.
Och inte blir jag klokare.
De flesta livförsärkingar täcker bara till 65 år ålder.
Känns inte så kul att betala en massa pengar och om man inte dör, så faller de pengarna bara bort.
Kanske man bara skulle sätta in dem på ett konto och månadsspara till sig själv eller mannen/barnen????
Finns ett bra företag som heter insplanet, som hjälper dig att ta fram olika försäkringar.
Jag har kollat med dem, men ville även passa på att kolla själv.
Ska försöka bestämma mig i veckan.
Idag är det 2a advent och jag har varit vaken sedan 04.30. Kunde inte somna om.
Så, innan klockan var 07.00, hade jag bakat saffranbullar och nu, klockan 09.00 har jag en lammstek i ugnen.
Idag blir en skön och lugn söndag, med besök hos min närmsta och bästa väninna.
Ska försöka sova en liten stund där emellan:)
Och ikväll väntar en överraskning:)
Mer om den sen....
Glad 2a advent.....

1 kommentarer

marianne

06 Dec 2009 21:49

spara i eget konto till bästa räntan istället

Kommentera

Publiceras ej