Bloggen fortsätter sitt liv:)

19kommentarer


Kära läsare av vår blogg;

Tack för alla fina kommentarer och inlägg.

Tack för att ni följt vår resa under graviditeten.

Ni är många som har följt oss och jag har förstått att vi har berört hjärtan.

Detta är tillräckligt nog för oss (nåja, mig:) att fortsätta skriva och driva bloggen.

Hura:) Vi firar med nytt utseende på bloggen 


Emelie har och är sjuk. Röda prickar över hela kroppen och höööög feber, pendlar mellan 37.3 till 39.6 och hon är inte sig själv. Tydligen så är det 3dagarsfeber. Tycker så synd om henne, hon är så inte sig själv, gnällig och klängig, vilket hon annars aldrig är. Tydligen är det bara att vänta ut den.

Elliot mår bra, han sover, äter och bajsar och sover faktiskt hela nätterna, förutom när han vill ha mat. Han får sin flaska, blir matad, rapar och somnar sedan fint om igen. THANK GOD!!! Han är så fin och det är helt underbart att vara hemma.

Vi hade vår nya barnmorska på besök här häromdagen och vi gillade henne. Hon gillade även vår familj, vilket känns viktigt. Det kommer bli så bra så. Vägde Elliot och han har gått upp 75 gram, det går undan:)

Falcor är hemma igen, han blev sååå glad att se oss. Vi glömmer alltid bort hur vacker och stilig han är:)

Alla planer vi hade gjort, har avbokats i och med att Emelie är sjuk, så vi blir nog bara hemma och firar Valborg och tar dag för dag. Mannen börjar arbeta den 6 maj, så, ska njuta av varandras sällskap tills dess.

Glad Valborg på er och än en gång, tack för att ni vill vara en del av vårt liv:)
Det betyder faktiskt väldigt mycket för oss......




19 kommentarer

Orchid

30 Apr 2009 07:52

Jag har bara en fråga. Vad kallar barnen er? Säger dom pappa till er båda eller har ni en annan lösning på det?

Jag är glad att ni delar med er av ert liv! Verkligen!

I övrigt önskar jag er all lycka!

Ingegerd

Mia

30 Apr 2009 08:06



Ni är såååå himla underbart fina tillsammans !



Vilken tur att ni fortsätter , jag älskar att läsa om er resa :-)



Kram på er och trevlig Valborg



/Mia

marianne

30 Apr 2009 08:35

Ni är så söta!

Bra att ni ville skriva mer, jag skulle önska att ni började ta upp mera djupa frågor också...hur möttes ni, hur kände ni det var rätta personen, hur reagerar föräldrarna, hur kom 'ni ut' osv. Ja allt om er själva :o) och om de underbara små förstås.

Nettan

30 Apr 2009 08:40

Tack för att vi får vara en del av ert liv! Vilket fint kort på er hela familjen! Hoppas lillskruttan kryar på sig! Ha en trevlig valborg! Det är väl inte lika stort firande som här i Uppsala antar jag? :) Kram på er

Lina

30 Apr 2009 08:53

Men oohhh så fina ni är:)

hoppa emelie snart är bättre kram till er alla

jennie

30 Apr 2009 09:17

Jag började gråta, bara sådär, nu när jag gick in på er blogg! Blev så glad av att se hela familjen tillsammans, ni är jättevackra! Jättekul att bloggen lever vidare! Nu måste jag torka mina tårar... ALL LYCKA TILL ER!

Anna

30 Apr 2009 09:35

Hej

Ett bra beslut tycker jag. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, (namnet försvann) så gör ni mycket för många...Det allra viktigaste är nog att ni öppnat en väg för andra gay-män, ett skaffa barn med surrogat istället för ett annat gay-par. Jag tror oxå att detta är viktigt, i vårt samhälle, att ta kål på alla fördomar, det kommer såklart alltid att finnas människor som aldrig accepterar gay familjer, men men..Ni är en förebild och ni utstrålar så mycket värme och kärlek.. Ni är en fin familj. Valborg gör väl inte så mycket, det r ju eldningsförbud, ha ha ha.. iallafall här i Malmö. Hoppas storasyrran kryar på sig..ni får mysa hemma med varandra, första helgen hemma.. Kramar från Malmö

Anna

30 Apr 2009 09:44

Hej

Ett bra beslut tycker jag. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, (namnet försvann) så gör ni mycket för många...Det allra viktigaste är nog att ni öppnat en väg för andra gay-män, ett skaffa barn med surrogat istället för ett annat gay-par. Jag tror oxå att detta är viktigt, i vårt samhälle, att ta kål på alla fördomar, det kommer såklart alltid att finnas människor som aldrig accepterar gay familjer, men men..Ni är en förebild och ni utstrålar så mycket värme och kärlek.. Ni är en fin familj. Valborg gör väl inte så mycket, det r ju eldningsförbud, ha ha ha.. iallafall här i Malmö. Hoppas storasyrran kryar på sig..ni får mysa hemma med varandra, första helgen hemma.. Kramar från Malmö

Emelie

30 Apr 2009 09:45

Ni är en underbar fin liten familj! Det är jätteroligt att följa eran resa!! Vi har följt dag för dag.. =) Skönt att ni är hemma nu hela familjen!

Lycka till!!! Kram

Erika

30 Apr 2009 10:22

TACK för att vi får fortsätta följa er!! Blir så glad så jag tror nästan mitt leende går igenom dataskärmen... ;)

Och det går ju inte att säga för många ggr- ni e en otroligt vacker familj. Två underbara pappor, o allra finaste små barnen!!! Emelie e ju så galet söt så det finns inte... tycker att hon e så lik er båda, fastän det inte "kan" va så rent biologiskt. Så röstar för att "miljö" påverkar mkt, i snacket kring "arv eller miljö"...

Elliot kommer nog oxå bli en riktig goding, men han e ju ännu så pytteliten! Njut nu av dagarna tills mannen börjar jobba igen, o hoppas Emelie kryar på sig snabbt.

Varma kramar

Anna

30 Apr 2009 11:01

Hrm..mitt inlägg försvann...Bra att ni fortsätter,,ni har öppnat upp så mycket för många..Ni är en underbar familj med mycket kärlek och värme. Kram från Malmö

Emmelie

30 Apr 2009 11:01

Måste bara få fråga va ni köpt Elliots fina tröja?

Jag och min flickvän väntar vårt första barn tillsammans och en sån tröja bara måste vi ha!! Fast me mammor då så klart!! :-))

Jättefin blogg ni har!! Kommer fortsätta läsa den!

Iréne

30 Apr 2009 12:00



Vem är pappa till vilket barn?

Längtan

30 Apr 2009 14:32

Åh, vad roligt att ni bestämt er för att fortsätta med er blogg. Jag har också en massa frågor till er:



- Hur blir ni bemötta som två pappor? Reagerar de flesta positivt eller stöter ni på många fördomar?



- Vad kallar barnen er (än så länge bara Emelie förstås)? Är det pappa till båda eller hur säger hon?

Vi har funderat mycket på detta, om det blir krångligt och svårt att förstå vem barnet menar om båda kallas för mamma. Min flickvän är från Canada så vi funderade på att tilltala henne som mummy, men det kanske inte funkar när barnet blir äldre. Många praktiska frågor där det saknas förebilder att relaterat till...



- Jag funderar också på hur det rent praktiskt gått till för er att skaffa barn via surrogat. Jag vet att detta är en väldigt personlig fråga, och ni behöver inte svara om ni inte vill, men det skulle vara roligt att höra mer om hur det går till med allt praktiskt, som måste en av er adoptera?, accepterar den svenska barnavården att ni använt er av surrogat? (med tanke på att det inte är lagligt i Sverige), mm. Som sagt, jag vill inte verka påträngande, och ni väljer själv om ni vill svara.



- Och så, vart har ni köpt den fina bodyn till Elliot? Skulle vilja köpa en lika till vårt barn när denne kommer i höst, fast med texten "mammor" istället för "pappor" då.

Anonym

30 Apr 2009 17:15

Vilken tur att ni fortsätter skriva! Er blogg har blivit till en drog, dock en positiv sådan! Vilken ära att få ta del av ert liv!



Glad valborg!

Jessica

30 Apr 2009 21:24

Vilka fina familjebilder :-)

Jeanette från Sundsvall

30 Apr 2009 22:20

Tack...

...för att ni valt att fortsätta med bloggen.

...för att ni lagt ut en bild på hela familjen.

...och för att ni ger mig en anledning till att slå på datorn VARJE dag.



Kram på Er och jag hoppas ni haft en trevlig Valborg.

/ Jeanette från Sundsvall

Anna

01 May 2009 10:37

Hoppas Emelie mår bättre. Hur går det för henne nu när Elliot har kommit? Visar hon svartsjuka? Jättefin familjebild på er, det syns att Emelie inte är frisk. Önskar er en trevlig fredag, hoppas ni har sol där uppe som vi har nere i Malmö..Kramizar på er.

Z

01 May 2009 21:39

Vilken underbart fin familj ni är! Underbart att få följa eran resa! Klart att ni ska fortsätta med bloggen, det är lika kul att läsa om "vad som hände sen..."!

Krya på dig Emelie!

Kommentera

Publiceras ej