Att komma hem

1kommentarer

är som att hjärtat slår dubbla slag varje gång.
jag har varit utomlands med jobbet större delen av veckan.
Vaje dag har jag ringt hem och pratat med mannen och med barnen.
Med den nya tekniken, har jag kunnat facetimat med barnen i min nya iphone.
Har haft möjligheten att kuna se de teckningar de gjort för just den dagen, sitta med då de åt middag och även chansen att få pussa dem godnatt via telefonskärmen.
Även om jag var i södra Europa och följde familjens vardag via mobilen, så kändes de långt bort.
När jag satt på Arlanda Expres hem, var jag ledsen över att jag skulle missa ännu en nattning med barnen.
Jag satte nycklarna i dörren och till min stora glädje, var barnen uppspelta över att jag sklle komma hem, så de ville inte gå och sova. De höll sig vakna, för min skull ocj även för deras.
Så, det blev världens pusskalas och utdelning av presenter.
Det är helt underbart att komma hem:)
Att få pussas och kramas och få känna kärleken från familjen är bland det bästa jag vet.
Och då, där i det ögonblicket, är jag världens lyckligaste make och pappa, med dubbla hjärtslag av glädje.

1 kommentarer

Amanda

19 Feb 2012 09:18

Underbara ungar!

Kommentera

Publiceras ej