Skuggspel

1kommentarer

Igår kväll var det svårare än vanligt att lägga Elliot.
Han har nämligen upptäckt att man kan göra skuggor mot väggen, från skenet av den blåa nattlampan.
Först blev jag arg, stressad för att tiden gick, frustrerad och irriterad för att han inte ville sova, utan bara leka.
Men, så vände jag tanken, och insåg att han precis upptäckt detta fenomen och hur glad han var.
Så, vi lekte med handskuggor, gjorde olika djur, skrattade, kramades och det var helt underbart.
Det var som att han upptäckte livet.
Och teatern.
Efter 25 minuters lek, vände han sig om mot mig, gav mig en stor puss på munnen och kramade om mig.
Där låg vi, pappa och son, och tittade på varandra i det blåa skenet, lyssnandes till lugna favoriter från radion.
Lillprinsen somnade ganska snart.
Och där låg jag, med tårarna rinnandes nerför mina kinder, omkramandes min son.

1 kommentarer

Nina

17 Sep 2011 20:25

Härligt att du lever här och nu med dina barn och lägger stressen åt sidan. Det är sådana här stunder som är så viktiga för alla barn, och föräldrar. Det är verkligen kvalitetstid!

Kommentera

Publiceras ej