Tvära kast...

9kommentarer

Så ligger jag då här igen.
På sjukhuset.
Nästan samma avdelning som förr.
Enorma magsmärtor, dock annorlunda mot förra gången för 1 1/2 år sedan.
Jisses, är det så länge sedan.
Har skrikit och gråtit av smärta.
Kännt mig så liten och försvarslös.
Mannen min grät då jag bars ombord på båren in i ambulansen.
Totalt nerdrogad för de smärtor jag hade.
Inflammatorisk Gallblåsa.
Bara så där.
Från ingenstans.
Skall opereras bort hela skiten i morgon.
Bönar och ber.
Att allt ska gå bra.
Att operationen löper väl och att jag vaknar upp.
Att mina skyddsänglar vakar över mig.
Att det inte blir några komplikationer.
Har inte vi lidit tillräckligt?
Samlat på oss några extra kilon erfarenhet i våra ryggsäckar/bagage.
Stirrar på himlen, skymning över Sthlm.
Tänker på min man.
Mamma och Pappa
Mina vänner
Hur skört livet är.
Tänker på Emelies fantastiska vackra ögon och Elliots bubblande skratt.
Inför varje operation jag genomfört de senaste 20 åren, har jag haft ett och samma mantra.
Ett mantra, som jag upprepar tyst för mig själv, gång på gång på gång.
Detta mantra, tar jag med mig in i det undermedvetna då jag sövs ner av narkosen.
Vad det är?
Ledsen, det är hemligt.
Bara jag och en person på denna jord som känner till det.
Men det är det mantrat som adderar vår status/relation/förhållande till varandra.
Mantrat är på något vis summan av kardemumman.
Jag älskar min familj.
Jag älskar livet.
Mina barn, har gett mitt liv en helt ny innebörd.
Jag kommer leva vidare i dem.
För Evigt.
För Alltid.
Förglöm mig Aldrig.
Jag ber om dina tankar och att du tänker/ber för mig.
Jag är trött.
Trött efter snart 2 års sjukdom.
Behöver allt stöd jag behöver
Jag ska komma igenom det härmed,
För en gång skull, kommer min man skriva ett inlägg i morgon, så fort han vet hur operationen har gått, så ni vet...
Kram och Kärlek till Er Alla...

9 kommentarer

Anna

12 May 2011 21:17

Vad ni får genomgå, borde vara nog för länge sen!

Håller tummar och tår för en lyckad operation och att du snart är på benen igen!

Stor kram!

Nina

12 May 2011 22:06

Men snälla, tar det aldrig slut! Du och din familj har verkligen fått mer än er beskärda del av sjukdomar. Nu håller jag tummarna hårt för att allt skall gå bra (klart att det gör!!!) och skickar styrketankar till dig och din fina familj.

Linda

12 May 2011 22:38

ALL LYCKA!! Skickar kärlek över fälten bort till sjukhuset. Jag känner dig bara via bloggen, ger mig sällan till känna. Men nu! Kram!

Camilla Granberg

12 May 2011 22:40

Hoppas allt går bra... Känner med dig och din fina familj.

Jeanette

13 May 2011 07:30

Sänder mina varmaste tankar till dig! Kram

Lottis

13 May 2011 10:28

Sänder bön och styrka till dig och familjen!



Pia

13 May 2011 11:32

Sänder dig/er en stor portion varma tankar och många kramar. Jätte kram Pia

Tudorienne

13 May 2011 19:25

Helt sjukt att du ska ha sån otur!

Krya på dig, jag tänker på dig.

Amanda

15 May 2011 12:22

Har ställt en doftande liten vårbukett i det soligaste fönstret och bett makterna vaka över dig...

Kommentera

Publiceras ej