Framtidsyrke?

0kommentarer

Emelie vill titta på mina 14 agraffer på magen och plåster.
Hon frågar hela tiden om hur doktorn har lagat min mage.
Om jag har ont.
Hur har jag ont?
Varför har jag ont?
Varför de inte får röra min mage eller krama mig hårt.
Tusen frågor.
Hon går runt och leker med operationsmössor och sprutor som hon fick med sig från sjukhuser.
Tittar intressant och hjälper mig att fördela mina mediciner.
På kvällen, då vi läst, myst och gosat och sagt god natt säger hon;
- Papsen, jag ska bli doktor Och laga din mage så den blir bra.
Och så spricker hon upp i världens leende, kramar mig och ger mig en puss.
Hon lägger sig ner igen och somnar på 5 röda.
Kvar, sitter jag på sängen, försöker ta in det som precis har sagts/gjorts och känner hur tårarna rinner ner för mina kinder.

Kommentera

Publiceras ej