Framtiden.

8kommentarer

Samtidigt som jag tar dag för dag, så har jag börjat tänka på framtiden.
Ett friskhetstecken.
Mitt kontrakt på teatern löper ut den vid nyår.
Därefter finns jag som arbetstillgänglig som jag brukar säga.
Jar har börjat sända ut mejl med cv till teatrar och liknande instanser.
Ska börja projekt uppföljning inom några dagar.
MEN; det är svårt. Rättare sagt, lätt att fortsätta i sina gamla hjulspår.
Teater!
Är det verklige vad jag vill göra och fortsätta arbeta med?
När jag låg på sjukhuset, föreställde jag mig att jag bytte bransch och gjorde helt andra saker.
Men, när kvällen ändå kommer, finner jag mig att det är teatern jag trivs bäst och att det är det jag kan.
Även om jag är övertygad att jag kan ta mina kunskaper och använda dem inom andra områden.
Vi får se.
Mannen har bestämt att han vill plugga nästa år.
Detta är något han funderat länge på, att byta bana helt.
Hans företag har förändrats enormt under tiden han varit föräldraledig.
Och nu har han nog funnit vad han vill göra resten av sitt liv.
Och jag kanske hamnar på A-kassa om jag inte finner något nytt arbete.
Haha, bra start på 2011.
Nåja, det ordnar sig, det gör det alltid på något vis.......
Vad arbetar du med?
Är du nöjd med ditt jobb och din situation, eller önskar du att du gjorde något helt annat i ditt liv?

8 kommentarer

Mumflan

04 Oct 2010 21:21

Hej Daniel! Åhhh så härligt att du sakta men säkert är på bättringsvägen och att operationen gått bra! Är så glad för er skull. Det mesta i våra liv härhemma kretsar kring barn just nu... min 6-åriga dotter från ett tidigare förhållande, och vår längtan efter ett gemensamt kärleksknyte som ännu bara existerar i våra drömmar... inseminationsdjungeln inom landstinget är en snårig väg men vi är så djupt tacksamma att denna möjlighet finns för oss. Hur som helst så jobbar jag som Personlig Assistent inom Handikappomsorgen. Har gjort det på heltid i 5 år nu och känner mig redo för något nytt...men vad??? Funderar dagligen på detta, vad jag skulle vilja göra... men just nu vill jag bara att vi ska lyckas med bebisverkstan, jobbet får vara som det är tills dess, har svårt att tänka klart. Hoppas du kommer underfund med vad du vill göra i framtiden! Kramar L

Nettan

04 Oct 2010 21:38

Jag jobbar som förskollärare och är för tillfället nöjd med det jag gör. Vad vill maken utbilda sig till? Kanske du också skulle utbilda dig inom något`?

Regnbågspappan

04 Oct 2010 23:15

Arbetar som förskollärare och trivs för det mesta med mitt jobb. Att arbeta med barn ger så otroligt mycket! Men - är det detta jag vill göra när jag är 50? Eller ens 40? Det får framtiden utvisa! Jag tror att det är fler än man tror som funderar på hur det skulle vara att byta bana...men vad sjutton skulle man då byta till??

Gaypappor

05 Oct 2010 08:05

Nettan;

Jag är redan utbildat vid Högskolan, så jag känner att jag dragit mitt strå för utbildning för tillfället.

Har ingen lust att plugga, utan ta mina erfarenheter, egenskaper och kanske bara skola om till annan bransch :) Ledarskapskunskaper har jag ju nytta av, oavsett vart man hamnar.



Mannen vill nog bli förskollelärare :) Och han skulle passa perfekt som det. Plugga ett år, sedan jobba lite och sedan kanske vidareutbilda sig till barnskötare. Vi får se, för tidigt och säga nu.

Igår mejlade ut till många teatrar, vi får se vad som händer :) HÅll tummarna....

Arga Anna

05 Oct 2010 22:34

Sliter som ett djur för att bli färdig civilingenjör men vill helst av allt skriva, måla och spela musik... Det förstnämnda är nog dock det enda jag har en chans att kunna försörja mig på.

Louise

06 Oct 2010 10:25

Jag jobbar i resebranschen sedan 15 år men blev uppsagd för 2 veckor sedan så lagom till lucia är jag arbetslös för första gången i mitt liv OM jag inte hittar ngt innan dess. Vet inte om jag vill vara kvar i branschen men vet heller inte vad jag vill göra annars. Suck. Funderar & funderar. Frår jag inte en 40 årskris av ngn annan anledning (fyller nästa år) så lär jag få det av detta...



Lycka till för dig med jobb & vad glad jag blir att läsa att du mår bra efter senaster operationen (följder din blogg sedan länge men kommenterar sällan).

Lucas

06 Oct 2010 19:19

Arbetar som personlig assistent, jobbat inom vården ca 17 år och på livsmedlesbutik i 16 år samt jobbat med det mesta däremellan.

OM jag fick omskola mig så skulle jag jobba som skådespelare, min systerdotter går på Göterborg THS och gör praktik nu på Dramaten, min karl är psykiatrisyrra, kiropraktor, akupunktör, barnskötare, massör och dessutom MIN!

Kul att det går mot bättre tider i hälsan och skoj att läsa om barnen dig och din man.

Jobba på förskola är skoj, var personlig assistent på ett dagis för många år sen. Men mycket på och avklädning med galonisar var det :-))

I mitt förra liv var jag tempeldansare enligt synska människor och i mitt nästa ska jag satsa på att bli miljonär.. Undrar om man kan styra det??

Sköt om Er!

Pia

07 Oct 2010 14:41

Jag tror att jag är nöjd har alltid tyckt det är kul med mat!Dom säger att köket är hjärtat på en förskola men ibland undrar man vilken plats det igentligen har för vissa! Men jag har ju visserligen en enmans show i mitt kök ( lite tråkigt att vara ensam) fast jag har många kollegor fast utanför :)Men om jag skulle vidare på min vandring så skulle ju ett (eget) härligt litet café inte vara så dumt. Man bör ju aldrig gå och tänka lika bra att jag stannar här får kanske inget annat arbete! Man måste våga ta för sig,fast huvudsaken att man Mår bra med det man det är stimulerande för mitt välbefinnade som person och medmänniska. Vi i köket på förskola var en utdöende gruppbara (små kök med hel eller halv fabrikat)billigare att ta bort fixa catering! Men någon tänkte till nu har vi åter uppstått igen (för någon tyckte tydligen att det var bra för barnen att se, höra, känna lukten av nybakat! Kram Pia i köket

Kommentera

Publiceras ej