BADAT!!!!

1kommentarer

Ikväll har jag badat en sista gång i vårt badkar i vår lägenhet.
Jag ÄLSKAR att bada badkar.
Tände ett ljus, hade i typ ett halvt paket med badskum och kröp ner i vattnet.
Tog några djupa andetag och bara njööööt.
Sista gången jag badade var för flera månader sedan, typ i våras kanske?
Den underbara varma sommaren, var en pest för mig, för jag kunde inte bada.
Med dränagepåsar inopererade i magen och en satans sondmatning, gjorde det omöjligt för mig att doppa mig.
All lust att ens doppa fötterna i den lilla uppblåsbara poolen på landet var som bortblåst.
Då jag badade badkar de sista gångerna i våras, då var min kropp så sargad, trött och helt manglad.
Då jag vaknade på mornarna, kunde jag knappt röra mig, så ont hade jag överallt.
Det enda som fick igång mig, var att bada hett, varje morgon, för att ens kunna starta min dag.
Mina älsklingsbad, blev tyvärr till ett fängelse, en tråkig tvångsrutin för att ens i överhuvudtaget fungera.
MEN, nu, efter flera månaders uppehåll och alla hål som har läkt, kunde jag till slut bada.
jag njöt av varenda sekund.
Skrubbade mig en speciell DödaHavsSalt, doftande honung och mjölk.
Skrubbade mig helt ren, kände hur all smuts, all sorg och all historia rann av mig.
Så här ren har jag inte varit ren på flera månader, (och ja, jag duschar ändå varje dag)
Känner mig ren, nästintill helad:)
Tyvärr har vi inget badkar i den nya lägenheten, men mamma och pappa har ett.
Som även har inbyggd jacuzzi :)
Och så finns det ju alla badhus med.
Ska bära med mig den lugna och softa känslan jag har i kroppen just nu, för lång tid framöver.
I morgon, nystart, flytt och ny lägenhet.
Andas in.
Andas ut.
Lev....

1 kommentarer

Jeanette från Sundsvall

06 Nov 2010 10:00

Så skönt att läsa att du äntligen fått livet tillbaka! Önskar er en skön allhelgona och hoppas att flytten går bra.

Stor Kram

Kommentera

Publiceras ej