Vernissage och frihetskänsla

0kommentarer

Igår kväll, hade vi ordnat barnvakt och koordinerat med ASIH som kommer om kvällarna för att sätta nattdroppet på mig.

Stockholm Stadsmuseum har nämligen en fotoutställning om kärlek som berättas b.la. genom bröllopsbilder. Den första bilden som är arkiverad är från 1880 och sedan följde utställningen fram till idag.

Utställningen avslutas med mitt och Anders bröllopsfoto. Den utställningsansvarige ville gärna ha ett samkönat par och frågade runt bland sina vänner, varav en av dem hade varit på vårt bröllop och även sett bröllopsfotot. Så hon föreslog oss och tja, resten är historia.

Igår hade jag klätt upp mig i mina nya inköpta finbyxor, och jag var så stolt över mig själv. Jag kände mig så snygg och ännu märkligare, frisk. Jag har inte klätt upp mig på månader. Jag kände mig som en frisk människa, och inte som en sjuk individ. Jag får ju inte drica, men jag gurglade runt champagnen i munnen och diskret spottade ut det i ett annat glas :)

Efteråt satt vi på en bänk vid slussen och pratade, njöt av friheten och kvällen.

Även om vi bara var borta 2 timmar, så betydde det enormt mycket för oss.


Så, om ni vill se vårt bröllopsfoto, hänger det där från den 22 maj till 29 augusti.

Stokholms Stadsmuseum är gratis och är en helt underbar miljö att vistas i. Fina utställningar, vacker omgivning och även ett bra café som är värt att nämna.

Bilden på mig kommer upp om en dag eller två....


Kommentera

Publiceras ej