BOJKOTTA

2kommentarer

Igår var jag, mamma, anders och Elliot i nya fina Liljeholmsgallerian för att shoppa lite.
Efter ett tag, behövde jag gå på toaletten.
Betalar fem kronor och börjar mitt besök med att tvätta händerna.
Det är rent, fräscht och luktar gott på hela toaletten.
Där är även en städtjej som städar toaletterna.
Det är unisextoalett, så man kan välja viljet bås man vill.
Ni vet, sådana där bås, där det är öppet längst net och upp till.
Jag AVSKYR sådana toaletter, för jag vill inte att andra ska höra när jag bajsar eller pruttar.
Känns som en ganska privat sak.
Dessutom behövde jag tömma min dränagepåse, som jag har fastsurrad kring mitt ben, som går från en slang i magen, för att tömma mig på bakterier och innestängd vätska.
Jag ser att det finns en handikapptoalett, så jag går mot den.
Då säger städtjejen att den får jag inte använda, utan att jag måste använda de vanliga toaletterna.
En LÅÅÅÅNG diskussion pågår mellan oss där hon förbjuder mig att använda handikapptoaletten och jag ifrågasätter varför jag inte får använda vilken toalett jag vill. Jag har trots allt betalt 5 kronor.
Hon är otrevlig och vägrar ge mig namn och nummer till hennes chef, då jag ber att få prata med ansvarig.
Jag säger återigen att jag vill använda handikapptoaletten.
Då säger hon;
- Den är bara för handikappade, och du ser inte handikappad ut.
- Jaså, inte? Säger jag och drar upp skjortan och visar mitt dränage och påse på benet.
Hon ber så hemskt mycket om ursäkt och säger att jag mer än gärna får använda handikapptoaletten.
Jag avslutar diskussionen med att säga att hon inte har någon som helst rätt att tala om för kunderna vilken toalett man får använda eller inte och att alla kanske inte vill dela med sig att man är handikappad. Vilket jag i detta fall.
I alla fall i lättare benämning.
Ringde driftansvarig för gallerian när jag kom hem och återberättade allting och han berättade att de haft problem med personalen och att han skulle ta upp detta.
Kände mig genast mer tillfredställd.
Men fortfarande förnedrad....

2 kommentarer

Mia

19 May 2010 16:37



Men Gud vilken människa ! Bra att du stod på dig !



Jag hoppas hon skäms !



Kram på dig och din FINA familj



marianne

20 May 2010 09:02

Det var bra att du sa till! Vilken vidrig person hon var!

Kommentera

Publiceras ej