(O)Lycklig myskväll.

0kommentarer

Barnen hade vi lämnat bort till två olika barnvakter under lördagen, för jag och mannen skulle gå på matiné föreställning på en musikal som en av mina bästa vänninor regisserat. I och med att jag fortfarande fastar och enbart går på dropp och hade en tid att passa hemma, så köpte vi hem den bästa thaimaten som finns, här i Årsta, hyrde tre filmer och myste i den utrullade gästmadrassen framför teven.
Klockan var väl sisåsådär runt 20.00 snåret.
Det tog inte mer än 30 minuter så stängde vi av den första filmen, för den verkligen sög.
10 minuter in i den andra filmen, som skulle vara en komedi, somnade jag.
Vaknade upp då filmen var klart.
Då vart jag pigg och såg slutet av Ocean 11, som man redan sett tusen gånger på Tv 3.
Vi somnade ganska raskt.
Anders vaknade vid halv fem och jag vid fem.
Så i morse började vi kollar på den tredje filmen.
Efter typ 30 minuter somnade jag och missade tydligen en superbra film, för Anders älskade den.
Nåja, först hade jag super dåligt samvete,för att jag förstörde vår myskväll.
MEN, kom fram till, att detta var vad min kropp behövde, så, jag accepterade det...
Och, mysigt att ligga nära mannen min, hålla hand, ligga med huvudet på hans bröst och liksom bara...vara.
Så skönt att inte ha barnen hemma dessutom.
Vi måste bli bättre på att lämna ifrån dem då och då.
Viktigt att Anders får dessa andpauser, stackarn, det är ju han som gör allting här hemma.
Jag får ju inte bära eller så, så, han gör ju det mesta.
Min man, är världens bästa man.
Bara så ni vet :)
Vi hae haft några inteentiva dagar bakom oss.
Jag har fått för mig att vi ska möblera om hela lägenheten.
Vi kastade våra äckliga gamla soffor och fann en super fin 4 sits soffa som bortskänktes på blocket. Så, den hämtade vi, och tvättade överdraget, ser ut som ny.
Dessutom har vi köpt på Claea Olsson perfekta arkivboxar för dv och cd skivor.
Så, vi har gått igenom varenda skiva, vilka vi ska ha kvar eller inte, tagit ut dem från varenda fodral, satt i dem i de nya fodralen och klippt ut framsidan av dvdfodralen och lagt framför, i de nya.
Hänger ni med.?
På så vis, har vi nu kastat en dvdhylla, samt ett helt cdskåp.
Arkixboxarna ska nu stå i bokhyllan.
Helt plötsligt har vi fått ett gigantiskt stort vardagsrum :)
Och så ska sovrummet möbleras om.
Och så ska köket........
Och så ska hallen.....
Ja, en hel del kvar, men det kommer bli så fint.
Jag har förstått att det är en friskhetstecken, att jag håller på så som jag gör.
Så, det är ju bra......
Om några dagar är vi färdiga, men så fint det kommer bli :)
Så, dem olyckade kvällen, blev ändå ganska lyckad.
Jag fick ta igen en hel del sömn och vi myste framför teven.
Perfekt....
idag skiner solen och vi ska på min bästa väninnans bröllop, ska bli underbart.
Bilder kommer på mig och Anders, så stiliga vi kommer vara, ni kommer smälla av :)
Och jag ska hålla tal, lite nervöst, men, jag är mycket nöjd med mitt skrivna tal :)
Ha en underbar strålande söndag.

Kommentera

Publiceras ej