Regnet strilar ner

3kommentarer

utanför fönstret och jag kan inte sova.
Klockan 03.43 när jag skriver dessa rader och jag har så fruktansvärt ont.
Kissat och tagit mina morfinabletter och suppar.
Kan inte somna om.
Tankarna snurrar, snurrar och snurrar.
Känner hur jag blir tröttare och svagare för var dag som går.
Jag gråter när ingen ser.
Orkar knappt le längre, eller ens delta i några samtal.
Om ca 1 månad kommer jag, tyvärr, återigen genomgå en operation.
Dock är denna en mycket stor och komplicerad sådan med stora risker för komplikationer, men det finns inga alternativ.
Tycker mest synd om Anders, min man, som ska behöva köra denna rulijans igen, fast att han nu ska börja arbeta.
Tycker synd om mina underbara föräldrar, som avskyr sjukhus, som kommer sitta vid min sida från det att besökstiden börjar till att den slutar.
Tycker synd om våra vänner, som kommer behöva ställa upp dubbelt så mycket än förra gången, i form som att hämta barnen från dagis och så.
Och Falcor måste vi lämna bort några månder.
Någon som vill låna en söt och gosig ljus labrador?
Fram tills operation handlar det om att samla energi, kraft och ork.
Och acceptera att jag får vara ledsen.
Emelie tittar på mig och säger med frågande ögon;
-Pappa Daniel inte vara ledsen.
Jag vänder mig om för att hon inte ska se tårarna falla ner för min kind.
Så,återigen, andas in, andas ut.
Solsken i mitt hjärta....
jag älskar mitt liv och min familj så.
Det känns så orättvist att vi ska behöva gå igenom samma sak igen.
Har inte vi lidit tillräckligt?

3 kommentarer

Marie

25 Jul 2010 09:36

Visst har du lidit tillräkligt..men...det finns inga svar, varför...?

Skulle gärna tagit Falcor hit, men det kan bli besvärligt för honom med ny miljö o allt...

annika

26 Jul 2010 12:27

usch! har följt din blogg ett tag nu. blir så ledsen. det skär i hjärtat när jag läser om hur du mår. ni verkar vara så lyckliga. du har en sååå fin och gosig familj. har inte läst hela bloggen så vet inte riktigt vad som hänt med magen. är det magsår?



må solen lysa på dig och läka dig.



kram

annfi

27 Jul 2010 20:42

Usch vad ledsen jag blir när jag läser det du skriver, hoppas det snart vänder, det är ni värda! Tänker ofta på Er....

Kommentera

Publiceras ej