Hunger

0kommentarer

Nu har jag snart varit fastandes i 3 månader.
Jag får min näring i form av ett nutriotionsdropp.
Ett vitt dropp, som rymmer 2.5 liter och 1910 kalorier.
Det tar ca 12 timmar att få i mig det droppet.
Dgligen
I början, var jag såååå hungrig.
Helt plötsligt upptäckte jag hur mycket reklam det gjordes på tv för mat och dricka.
Och på tunnelbanan.
Och på bussen.
Och i tidningar.
Och mitt luktsinne blev ännu starkare
Tänk, när ens basala vardagliga saker, tas ifrån en, blev jag tokig.
Fast jag hade droppet, var jag så hungrig.
Tänkte bara på mat och dricka.
Drömde om mat och dricka.
Jag blev besatt av att baka kanelbullar.
Och att laga luncherna och middagarna hemma.
Matlagning, som jag alltid tyckt om, kom att bli en slags terapi för mig.
Jag kunde inte äta maten, men väl avsmaka den.
Och det smakade så gott.
Jag lägger chocklad på tungan, och låter den smälta.
Likadant med lite lösgodis. Suga länge på en och låta den omvandla till magsaft.
Så länge jag inte sväljer tuggade bitar, går det bra.
Nu när det är sommar, har jag börjat tuggat det grillade lammet, eller den gravade laxen, bara för att få smaken.
För att sedan spotta ut det.
Men, herre jisses så gott det smakar.
Om 2-3 veckor, får jag besked om jag får börja äta och dricka igen eller inte.
Hungern är i alla fall borta sedan lång tid tillbaka.
Så, fram tills jag får äta, kommer det fortsättas tuggas och spottas ut.

Kommentera

Publiceras ej