Gröna fingrar och alla projekt.....

4kommentarer

Igår var jag på JYSK, Bauhaus, Willys och Plantagen.
Det finns inget som är så underbart, som att flytta ut till landet och göra iordning rabatterna.
Både jag och Anders drömmer om den där prunknande rabatterna, där det bara sprakar av färg.
Och så blev det igår.
När jag handlar perenner och sommarblommor, finns det liksom inget stopp.
Jag köper hur mycket blommor som helst.
Resultatet blev fantastiskt vackert:)
Inte för att jag eller Anders har någon riktig koll på vad vi gör, men vi prövar oss fram.
Ingen av oss har några direkta gröna fingrar, men vi har väldigt roligt medan vi håller på och planterar.
På kvällen, innan vi gick och lade oss, gick vi en tur runt huset.
Ack, så fint.
Och så ska vi köpa några lyktor och sätta in värmeljus i, och hänga i stuprännan på andra sidan huset.
Kan bli vackert och titta på, om kvällarna då vi sitter ute och spelar Alfapet, Yatzy eller bara läser en bok.
Mmmmmm, jag börjar komma ner i varv.
Men för att riktigt hamna där, måste jag göra alla mina projekt.
Rabatterna måste göras.
Gräsmattan måste klippas.
De döda rosengrenarna måste beskäras.
Jag MÅSTE ha ett internet.
Om jag inte gör allt detta, DÅ blir jag stressad.
Men när jag nu börjat beta av listan, börjar jag känna mig mer lugn och avslappnad.
Och hälsan?
Går framåt.
Mina prover och värden ser för för första gången bra ut på 10 månader.
Om 2 veckor ska jag göra en ny kontraströntgen för att se att hålet i magsäcken fortfarande håller tätt och att det inte läcker, och om så är fallet, får jag äntligen börja äta. Efter 3 månader
Jag känner mig pigg, alert och framåt.
Tungt bara och bära runt på ryggsäck med min flytande nutrition, men, det är det värt:)
1910 kalorier, 2.5 liter vätska, som pumpas in i en portal i min arm på 11.5 timmar.
Det blir mycket kissande...
Läkaren sade, att om allt går åt rätt håll, kommer jag bli friskförklarad den 1 september.
Det betyder att jag då kommer ha varit sjuk i exakt 364 dagar.
Håller tummarna för att så blir fallet :)

4 kommentarer

Lina

02 Jul 2010 07:40

Du vet det där me att ha gröna fingrar det är inte nödvändigtS dte viktigaste är att man har kul på vägeno de verkar ni ju verkligen haS så fortsätt så o så gärna lite bilder på de fina rabatterna;)

Amanda

02 Jul 2010 07:54

*håller tummarna*

Kikki

02 Jul 2010 21:58

håller båda mina tummar för dig :-)

Marie

02 Jul 2010 22:58

Det är härligt med trädgård! Du skulle se min i Visby...

Kommentera

Publiceras ej