Glädje är...... (utan inbördes rangordning)

1kommentarer

Att känna en snöflinga på tungan
Att vakna på morgonen och Emelie springer mot en, lika glad varje morgon och utropar "pappa" och slänger sig halsen om mig.
Att äta en god måltid
Att se en bra film
Att sova en hel natt, utan att vakna av att Emelie sparkar ut mig ur sängen.
Att vakna en morgon utan smärta
Att tänka på mina mor och far föräldrar.
Att resa och bekanta sig med nya länder och städer
Att få umgås med nära vänner och familjen.
Att sova bland nytvättade sängkläder, som luktar så gott.
Att få en blöt puss från labradoren min.
Att känna doften av nyutslagna blommor.
Att få lyssna på mina musikalcdskivor.
Att mysa en kväll, med tända ljus och sitta bredvid mannen min i soffan och bara vara.
Att storhandla på Lidl. Mycket mat för lite pengar.
Att vara omtyckt
Att vara frisk.
Att få älska min man och han mig. Jag har världens bästa man....
Att smyga sig in i sovrummet och se Emelie och Elliot sova.
Att ligga på en vit strand och höra vågorna slå.
Att ha konfliktfria möten.
Att njuta av ett hett bad med badskum, tända ljus och soft musik.
Att se en heliumballong flyga upp hundratals meter i luften för att sedan försvinna i det evigt blå.
Att ha så fina vänner
Att älska och bli älskad.
M.m.
Vad är glädje för dig????

1 kommentarer

marianne

19 Jan 2010 11:43

ja, det är nog samma sak som för er.

Men jag är kvinna och då vill jag ha 'min man' ist, om du förstår..:-)

Annars vill jag ha ett sånt där uterum i glas att kunna ha blommor i året om, sitta där o dricka te...

och att Emil, barnbarnet, kunde vara oftare i Visby

Att jag kunde bli liiite smalare till sommaren då jag badar varje dag

äta bakelse varje dag utan att bli tjock

ha flera djur; en siameskatt och fler fåglar, älskar djur

Kommentera

Publiceras ej