Idag är idag....

1kommentarer

och det är det enda som räknas.......
Jag har bestämt mig för att fortsätta blogga.
Jag är så glad att vi kan vara en del av ert liv och att "lilla vi", kan betyda så mycket för folk, förvånar mig....
Bloggen började ju som ren terapi då vi var gravida och efter förlossningen, kom den att utvecklas mer till en dagbok. Och så kommer den fortsätta. Jag kommer fortsätta med inlägg när jag har nåt och säga helt enkelt:)
Idag är det nästan exakt 5 månader sedan jag blev akut sjuk och opererad för mitt brustna blödande magsår. Ni som följt vår blogg, vet att vår familj haft en tuff höst och vinter bakom oss, då jag mer eller mindre bott på Södersjukhuset. Det har varit en lång väg, fylld av komplikationer och de högre makterna ska veta, att jag inte är fullt frisk än.
MEN; så idag, 5 månader senare, och efter en 11 timmars arbetsdag ( min första på över 1 år ), en massa möten och en hel del konflikthantering på arbetet, så känner jag mig som gamla jag igen. Jag känner mig full av energi och inte trött. Jovisst, mentalt, men inte fysiskt. Mannen bara skrattade och sade att han inte kände inte igen mig och att det måste vara något fel på mig.
Hahaha, mitt gamla jag...... Och det är en underbar känsla. Jag orkade natta barnen och alla dess rutiner för första gången på flera veckor. Emelie t.o.m lät mig få gosa med henne ( hon är ju inne i nej pappa daniel period just nu )  Men hon var så fin mot mig...... Jag smågrät då hon satt i min famn och vi läste bok efter bok.....
När jag skriver dessa rader, liggandes i sängen, sover Anders bredvid mig. Min fina man. Min Hjälte..... Och jag. Pigg. Energisk. Och glad. Det är en underbar känsla att känna sig levande och frisk....... För idag i alla fall. I morgon kanske jag har en skitdag, och må så bara, men, det är bara dagens dag som gäller och dess form..... UNDERBART...... Gäsp, nu börjar sömntabletterna göra sitt.
Kära läsare, tack för att ni följer mig och vår familj. Era kommentarer betyder oerhört mycket för mig. Fortsätt och läs, kom tillbaka, kommentera gärna och sprid gärna våra blogg vidare till era nära och kära. Lovar att jag ska bli bättre på att lägga upp bilder med...... Ok???
Kärlek till er.
Gäsp...
Kom på en massa mer saker att skriva om, men, jag tror jag spar det till andra inlägg..
Kram på dig.
ZZZzzzzzz......
IM ALIVE!!!!!

1 kommentarer

marianne

05 Feb 2010 09:39

Jag fortsätter att följa för jag tycker om er, det gör jag verkligen! Kram till mannen, barnen och Falcor

marianne



Kommentera

Publiceras ej