Badnarkoman...

1kommentarer

När jag blev utskriven från sjukhuset i December och frös så innerligt, fann jag ett botemedel.
Ett härligt varmt bad, med tända ljus och avslappnad musik.
Jag har alltid tycket om att bada, kan ligga länge, läsa en god bok eller tidningen.
Skönt att skärma av sig från verkligheten.
När vattnet svalnat av, tappar jag ur lite och fyller på med mer hett vatten...
Vissa dagar när jag hade så ont, badade jag morgon och kväll. Anders t.o.m tappade upp bad om mornarna, så det vara bara för mig att vakna och sedan gå direkt och lägga mig i badet. Så omtänksamt. Det var något märkligt, för kroppen liksom stelnade till under nätterna och när jag vaknade på morgonen, så kunde jag knappt röra mig.
Men, ett 20 minuters bad fick lederna att vakna till och kroppen fylldes av liv igen.
Nu, när jag mått riktigt bra i en vecka, har jag ändå fortsatt med mina bad. Dock bara om kvällarna. Det är liksom min privata sfär. Efteråt sveper jag in mig med i minn nya morgonrock och bara njuter. Under tiden har Anders nattat barnen, så efter badet är det bara jag och mannen.
Jag älskar att bada, spaa, simma.
Jag är en badnarkoman.
Älskar mina bad, tvålar, oljor, rengöringar.
Det har blivit som en tvångstanke, jag måste bada varje kväll, det bara är så......
Massagr, massage, massage
.

1 kommentarer

Amanda

12 Feb 2010 08:03

Härligt härligt med bad! :)

För att inte tala om aromaterapin efteråt...



Läste längre ned: lägg inte ned bloggen!

Den är som en oas i cybervärlden!

Så mycket kärlek, omtanke, sammanhållning, strålande lycka är svårt att uppbringa!



Ni värmer mig!

Kommentera

Publiceras ej