Sjukhusrapport...

3kommentarer

Är man inte sjuk innan man äter av Söderköksjukhset låglaktosa flytmat, så lär man bli det efter man försökt truga sig i deras soppa. Som har samma konsistens, och varierar i färgerna orange, gult och vit.
Med lite salt och peppar, går det att få  i sig 6 skedar, max, sen tar det stopp.
Alldeles för äckligt.
Det går inte att betälla låglaktos yoghurt till frukost, för det ingår inte i Söderjukhusets sortiment.
Fil går bra, men det äter jag väldigt sällan.
Slutade med att mamma kom med hemlagad kycklingsoppa, utan kyckling i, sojamjölk och laktosfri glass. Och färspressad apelsinjuice, som intages i små klunkar....
Mamma, pappa, Anders, Rita och barnen var här. Har inte träffat Emelie sedan i tisdags, då hon var iite blyg för mig, men efter 1 minut, så satte hon sig bredvid mig och anders och sade, pappa sitta..... Och pussade mig...
och Elliot, han bara log och skrattade.
Det är en sådan fin familj jag har.
jag blir kvar här i alla fall minst tills på måndag, då ska vi se hur vi går vidare. Man kommer eventuellt göra en kolioskopi, för att se hur inflammationen ser ut efter några dagars intentiv behandling av kortison. Svullnade börjar lägga sig i magen och jag blir piggare och piggare för varje dag.
ja, om maten ändå hade varit bättre, så:)
Nåja,
Anders tog med en massa dvdfilmer som jag kan kolla på datorn och jag älskar mitt mobila bredband, vilket gör att jag lätt kan surfa från sängen. Även om det inte går så fort, men ändå.....
Så här ser jag ut idag, nyduschad och lite piggare;

3 kommentarer

Nettan

05 Sep 2009 16:58

Krya på dig!Låter inte som en höjdare, men skönt att det börjat vända!

marianne

05 Sep 2009 19:20

du ser liiiite lessen ut Anders..

anna

06 Sep 2009 12:20

Du ser lite trött ut,, du som var så pigg tidigare. Värsta är att man tappar konditionen så väldigt fort när man blir sängliggande och så sjuk... Hoppas på snar bättring..kram från Malmö.

Kommentera

Publiceras ej