My Fair Lady.......

3kommentarer

Förra året, arbetade jag som regiassistent på musikalen My Fair Lady på OScarsteatern här i Stockholm. Det var en fröjd att jobba, ett underbart jobb, bra teater, organisation, bra ensemble och skådespelare och en toppen produktion....
Ikväll, torsdag, är det nypremiär. Ridån går upp om 15 minuter.
Förra veckan och måndags och tisdags denna vecka, var jag inne och repeterade in dem nya i ensemblen, samt sufflerade genomdragen.
Det är en fröjd att få arbeta med artister såsom Tommy Körberg, Jan Malmsö, Monica Nielsen, Ewa Roos, Christopher Wolter. Lättsamma, vänliga och professionella.
Men, den jag älskar att verkligen arbeta med, är Helen Sjöholm. Hon är helt underbar, snäll, vänlig, genuin, äkta, varm och personlig. Och att hon kan sjunga, det vet vi ju alla. När vi repeterade Jag kunde dansa så, hennes paradnummer i musikalen, föll tårarna. Så vackert, så fin. Så Helenskt på något vis:)
Ibland älskar man bara sitt jobb:)
Om du inte har sett den, så sett och gör den, nypremiär ikväll och sista föreställningen är 19 december. Boka direkt vet ja.....

3 kommentarer

Carina

04 Sep 2009 12:15

Har sett den (men det vet du) och den är helt underbar. Så alla som har möjlighet: Gå och se den!



Kram Carina

Marlene

06 Sep 2009 16:10

OJ, vilken nostaligtripp jag fick nu! Jag jobbade på Oscarsteatern 1989-1991 med Fantomen på Operan. Jag älskar den teatern! Särskilt att få vara där helt ensam och prata lite med teaternspöket :-) Ewa Roos jobbade jag med på Wasateatern under samma period, tillsammans med Carl Gustav Lindstedt och Mikael Neuman mfl. Härliga människor allihopa! Guuud vad jag saknar det.

Såg att du är sjuk och är inlagd. Du får ta som terapi att kolla på gamla filmer och gråta dej igenom dem :-) Krya på dej!

Anonym

10 Sep 2009 18:24

Hej



Först å främst krya på dig!!

Jag och den höggravida frun fick ticnet biljetter i bröllopspresent som imorgon ska utnyttjas till att se just My fair lady, ska bli kul!

Roligt att du jobbar med musicalen!!



Kram en blivande regnbågsfamilj!!

Kommentera

Publiceras ej