Svininfluensa och sjukgymnastik.....

5kommentarer

Igår, åkte Anders in med Emelie till barnakuten på Södersjukhuset, för misstänkt svininfluensa.
Hon hade alla sympton, hög feber, snorig, djup hosta, hängig, ingen aptit m.m.
Emelie fick vänta i bilen med min pappa under tiden registrerade Emelie i receptionen.
Sedan tog de in henne bakvägen, direkt in på ett rum, allt för att undvika människor.
Där, i det rummet, blev de sittandes i 4 timmar, tills en läkare kom och de tog prover.
Dem tyckte det var bra att de hade kommit in.
Det visade sig att Emelie har vanliga influensan och öroninflammation.
THANK GOD.....
Själv tog jag mig till förskolan igår kväll, för föräldramöte.
Det var första gången jag träffade Emelies förskolelärare på 2 månader och det var gott att se dem.
Mamma och pappa satt barnvakt åt Elliot under tiden.
Igår var jag även hos min sjukgymnast.
- Oj, vad svag du är, uttryckte han till slut, då jag fått genomgått en massa tester.
- Men, det ska vi ändra på...
Så, jag kommer träna styrketräning på gymmet hos dem, 2 gånger i veckan, samt få ett program som jag kan göra hemma varje dag.
Känns mycket bra.
Idag har jag min första session med kurator. Anders följer med.
Mamma sitter barnvakt.
Igen.
Min mamma är bäst, jag älskar henne så.......

5 kommentarer

anna

04 Nov 2009 10:44

Underbart att höra att du är på g igen. Försök att njuta av att vara tillsammans hela familjen trots att det är pga sjukdom. Stackars Emelie, tur att det inte var svininfluensan, hade ju varit droppen på allt. Kämpa på..kram från Malmö

marianne

04 Nov 2009 12:18

ni måste vaccinera barnen och er själva - nu!

Siri

05 Nov 2009 10:52

Hej!



Vilken pärs ni gått igenom den här hösten. Det är skönt att veta att du är på banan igen, även om det är en lång väg tillbaka. Du verkar ha fantastiska föräldrar som kan ställa upp så ofta! Det är ju bra för barnen också, som får en fin relation med sina farföräldrar.



Lycka till med återfrisknandet!

anna

05 Nov 2009 11:26

Håller med föregående skrivare, du är extra mottaglig nu, vaccinera dig/er.. Med småbarn i huset får man hem en hel del oönskade baciller, speciellt från dagis. Kram från Malmö.

Johan

05 Nov 2009 17:03

Grattis till hemkomsten och tillfriskningen. Återhämtningen kommer säkert gå snabbare än du tror! Ha det gott! :-)

Kommentera

Publiceras ej