Skönt att vara hemma....

3kommentarer

Har nu varit hemma några dagar.
Känns......vad ska jag säga........märkligt, men så skönt.
Sjukhuset kom att bli mitt hem, min trygghet, min zon.
Sakta börjar jag komma in i rutiner här.
Jag försöker småäta lite varje timme eller så.
Protein och jaga kalorier.
Jag har gått ner oerhört mycket i vikt och tappat muskler.
Jag är mycket trött och knäsvag.
Pendlar mellan sängen och soffan.
Och så tvingar jag mig ändå att gå upp och gå runt i lägenheten lite.
Samt gå ut varje dag och gå runt huset 2-3 varv, eller följa med Anders och hämta Emelie på dagis.
Efter en sådan kort utflykt, är jag helt slut när jag kommer hem, och måste ta igen typ 2 timmar på soffan.
MEN, det är såååå skönt att vara hemma.
Bara att få vara med mannnen min, ha mina saker i närheten, få gosa med barnen.
Jag orkar inte lyfta eller hjälpa till, men jag är ändå här.
Det blir en novemeber och december, full av sjukgymnastik och kuratorsamtal.
Det blir mitt jobb denna vinter.
Ska även börja planera för att Emelie fyller 2 år den 23 november. Stor tjej nu, som älskar skor, skor, skor. Samt att klä ut sig, rita, dansa och läsa böcker....

3 kommentarer

Lina

03 Nov 2009 09:11

så härligt att höra från dig och att du har det bra där hemma o som sagt du är ändå där även om du inget kan göra så är du ändå där det är det viktiga!!!

marianne

03 Nov 2009 12:02

du måste! ta hand om dej, och du har börjat bra med äta täta måltider, och gå ut som du orkar. Snart ska krafterna sakta börja återvända...

Helena

03 Nov 2009 12:10

Skönt att du är hemma och på rätt väg igen!



kram

Kommentera

Publiceras ej