Jordgubbspaj, familj och borttappade glasögon...

2kommentarer

Ser att jag har helt unika nya besökare till bloggen, välkomna:)


Midsommarafton var mysigt härligt, med några av våra bästa vänninor och deras dotter. Vi klarade oss faktiskt från regnet och vågade oss ut för att leka lite med barnen i parken. Jag älskar midsommatmat, och thank god, att man inte äter den allt för många gånger om året.

Det är ungefär som jag en gång om året inte äter saker med bröd, utan då är anpassad till maträtter helt utan. Finns en underbar sorts pannakaka som jag då äter till frukost. Super gott, men enbart några gånger om året....

Idag hade vi så mycket jordgubbar över, så jag gjorde en underbart god jordgubbspaj till efterätt till lunchen. Den kom att smaka lite som rabarberpaj av någon märklig anledning, men såååå gott.

Och mina glasögon är helt borta. Jag skyller på Emelie....:) En av alla goda anledningar till att ha barn. Nej då, skämt åsido, men dem är förlagda någonstans. Alla har letat överallt och vi kan inte hitta dem. Vilken tur att jag inte har allt för dålig syn, så jag klarar mig utan dem, men jag märker att nu efter ca 5 timmars icke användande av dem, är jag lite trött och matt.
Jag hade ändå planerat att köpa nya, men,,,,Nåja, dem kommer väl fram... Någon gång.....

Vi har det mysigt här på landet. Mamma och Pappa är här med, så vi lever verkligen som storfamilj. Emelie springer runt i gräset, finner nya saker att göra och upptäcka hela tiden. Och Elliot sover gott om nätterna, häromdagen firade vi hans 2 månaders dag:) Tänk vad tiden går fort.....
Falcor tigger mat som vanligt... Och pappa ger honom, som alltid, ett antal ostskivor till frukosten. Utöver allt annat han får av alla.....

Trots morgonregn, körde vi en powerwalk, även om den var lite kortare än vanligt....

Vi sover underbart gott här på landstället, den lantliga luften gör oss verkligen alla gott......

Solen skiner och inga moln på himlen. Mannen har semester en vecka till och vi ska verkligen bara vara......


2 kommentarer

Anonym

21 Jun 2009 18:57

MED ANDRA ORD



FAMILJELIV!

Pappa2

24 Jun 2009 10:53

Jag pappa 2 hittade glasögonen utanför bastun. Den hade åkt ner bakom några toa rullar, typiskt min man!! :-D

Kommentera

Publiceras ej