Så skööööönt...

2kommentarer


I torsdags kände vi att vi bara var tvunga och komma bort från allt och alla....

Så vi åkte till vårt landställe, som ligger söder om Stockholm och där vi inte har varit på flera månader.

Vi har njutit av långa promenader, myst framför brasan, åkt pulka, gjort snölyktor, ätit god mat och däckat i soffan framför både lets dance och körslaget. Men det var mysigt det med.

Det är verkligen viktigt att ta vara stunden med familjen.

Och dessutom sover man så gott av lantluften.

Funderar på om jag inte ska flytta ut till landet och ha det som min bas från typ maj till augusti, jag och barnen:)

Landet är så förknippat med min lyckliga barndom.
Det var där vi alltid var på somrarna.
Mamma, jag och brosan flyttade alltid ut till landet, första dagen på sommarlovet och sedan flyttade vi tillbaka till stan, dagen före skolan började på höstterminen.

Det var där jag lärde mig simma och cykla.

Jag och brosan delade rum och våningsäng.

Läste Kalle Anka och badade varje dag i insjön

Lekte med kompisar.

Plockade blåbär. Jag och farmor kunde sitta i timmar och plocka. Eller tja, hon plockade och jag åt.

På midsommar så åt vi alltid ås mycket och god mat. Efter middagen så drog sig männen tillbaka och spelade boule på uppfarten medan kvinnorna satt och snackade.

ja, det var härligt.

och nu känner jag att jag vill ge mina barn, detsamma.

Det är så fridfullt och mysigt därute, både jag och mannen slappnar av och njuter.

Mina föräldrar orkar inte lika mycket längre, så förra året planterade jag och mannen nya perenner:)
Det blev sååååå fint....

man får göra lite saker i taget, haha, tänker på när jag gjorde en ny grusgång förra året, blev så fint....


Och ni, ja, snart kommer bilderna från lägenheten, ska försöka hinna att fota i morgon

Hej så länge....



2 kommentarer

Mia

14 Jan 2009 15:29



Vilket mysigt hus !

Jag längtar också ut på landet .. ofta .. Hoppas kunna övertala sambon att hänga på :-) Han är inte lika imponerad .



Ser framemot att se bilder på er fina lägenhet !



Ha det bra



/Mia

Crisse

14 Jan 2009 19:36

Visst är det härligt med landställe, vi är på vårat land varje helg året runt.

Följer med din blogg med spänning...tänk vad häftigt att ni väntar ert andra barn! Vi och vår surrogatmamma har nu gjort 4 försök att bli gravida utan resultat. Vårt femte försök skall vi göra i februari, tycks vara en hel evighet dit.



Kommentera

Publiceras ej