Mindre än 100 dagar kvar....

5kommentarer

Nu när renoveringen är över och lägenheten klar, så börjar vi hamna i våra vardagsrutiner.

Dottern har börjat mata sig själv med sked.

Dottern går nu helt själv, och håller fin balans och babblar hela tiden och leker fint i sitt egna nya rum.

Jag ha dragit fram de gamla gravid böckerna och läser om vilket stadie vi är i med barn nummer 2.

Igår kväll kom vi på att det är mindre än 100 dagar kvar tills barnet kommer:)

Mindre än 3 1/2 månad, inte klokt...
Under dessa veckor har jag en kommande premiär att producera, dottern börja på förskola, mannen lite mer pappaledig, snön har säkert kommit och gått.

Vi är så glada och nervositeten börjar komma.

Tänk, vi ska bli pappor igen, herre jöses...

Ska börja titta på syskonvagn, en växa säng för dottern, så barn 2 kan ta hennes spjällsäng.

:)


5 kommentarer

Mikela

03 Jan 2009 10:58

Jag brukar läsa er blogg och gillar er skarpt.

Men hur fungerar det, har ni ensam vårdnad om er dotter eller träffar hon sin "mamma" nåt?

Jag tycker det låter som om ni har henne hela tiden?

Och hur gör ni med bebisen som bor i ett annat land, är det meningen att ni ska ha bebisen själva eller hur gör ni?

Ha en bra helg nu!

Gaypappor

03 Jan 2009 14:52

Hej



Det fungerar så att att modern avsäger sig vårdnarden om barnet och moderskapet. Jag får då egen vårdnard som biologisk far och sedan går min man in och gör en närstående adoption.



Vi är med på förlossningen, och vi alla umgås i några dagar, då vi sedan, vi pappor åker hem med vår bebis.



Vi har en nära kontakt med vår surrogatmamma i form av mejl, chatt och telefonsamtal varje vecka....



"Mamman" i denna funktion, finns ingen, utan hon har enbart två pappor.





Linda

03 Jan 2009 22:47

Kikar in som vanligt med jämna mellanrum :-)

Ja tänk, snart är ni 2 barnspappor..helt underbart va? :-)

Undra vad för liten filur det är som ligger i magen och väntar på att få komma till världen :-)

Jag tror på en liten kille, men känslan tror på en tjej till ha ha..Vad det är blir så vet jag att ni kommer bli lyckliga och underbara 2 barnspappor.

Vad fint ni gjort i eran nya lya, jätteduktiga. Kan man kanske hyra in er att fixa mitt vardagsrum åxå??skoj



Jag hoppas allt är bra med er, jag följer eran blogg med spänning..

Kram till er alla 3



Linda

Surro

05 Jan 2009 14:50

Oj, vilken underbar blogg. Läser med stort intresse. :-) För oss är situationen den omvända. Jag och min man har beslutat oss för att bli surrogatföräldrar.



Tankar och funderingar är många. För att få lite utlopp har jag oxå börjat på en blogg. :-D



Grattis och lycka till.



Kram >Surro

Sarah

06 Jan 2009 18:34

Hej Killar och prinsessan!

Jag önskar er ett gott år och snart får prinsessan en liten bror eller syster.

Men får man se lite bilder på er nya lägenhet?

Nej nu önskar jag er ett gott nytt år!

Ps pappa(or) är bäst Ds :0)

Kommentera

Publiceras ej