Världsmedborgare

1kommentarer

Är inne några dagar på mitt gamla jobb, för att repetera in alla understudies för huvudrollerna på teatern.

Idag, när jag var på väg, stannade jag till vid Gullmarsplan och köpte med mig en liten laktosfri latte.
Hade superbra musik i ipoden.
Pratade lite med ett par som hade en veckas bebis i famnen framför mig på tunnelbanan.

När jag gick av centralen, hade jag kaffet i ena handen och metro och paraply i andra handen.

Oerhört mycket stressade stockholmare.

Och där gick jag, och njöt.
Log och sprudlade av glädje, med musiken dundrande i öronen och livet kändes helt underbart.
Jag kunde inte sluta le. 

Jag kände mig som en världsmedborgare, känslan var att jag lika gärna kunde vart i Paris, Tokyo eller New York.

En sån bra start på en bra dag...

1 kommentarer

anna

26 Aug 2009 16:14

Visst är livet härligt :-) kram från Malmö

Kommentera

Publiceras ej