Pride över för denna gång....

4kommentarer

Men fortsätter ju faktiskt dagligen.

surrogat.nu har fått över 50 nya medlemmar och över 100 personer har aktivt mött oss i vårt tält under Priden i Kungstädgården.

Straighta som bögar, par som singlar.

Som initativtagare till att vi skulle medverka på priden, är jag oerhört glad och stolt över våra medlemmar, som helt ideellt ställt upp och informerat och även sponsrat tältet. Tusen tack.

Då jag satt på tunnelbanan härom dagen, på väg till ett pass, satt jag och funderade på varför jag engagerar mig så mycket. Jag funderade så hårt, så att jag t.o.m missade att hoppa av tunnelbanan och åkte en station för långt:)

För 16 år sedan, då jag kom ut, hanterade jag min komma ut process, genom att aktivera mig i RFSL Stockholm och dåvarande BHUS-linjen, en jourlinje för HBTpersoner, som kunde ringa in från hela Sverige. Man skulle egentligen arbetat 1 pass i månaden, men jag arbetade 2 pass i veckan. Det var viktigt för mig. Det var mitt sätt att bearbeta min egen sexualitet och även kunna träffa andra,som var i samma situation som jag. Från den tiden, umgås jag fortfarande väldigt nära med Virre:) Jag kunde lyssna på ungdomars problem och rådgiva dem, eller bara finnas till. Det var det viktigaste. Att lyssna. Det är något jag alltid varit bra på, att lyssna.

Och nu, 16 år senare, brinner jag för surrogatfrågan. Jag har återigen engagerat mig i en fråga som är viktig för mig. Att sprida ordet, att det finns alternativa sätt att skaffa barn på. Mina vänner inom föreningen skrattar åt mig, då jag säger att nu ska jag inte göra mer saker inom föreningen, att det tar för mycket tid o.s.v. För dem vet,att ena sekunden har jag svårt att säga nej och den andra sekunden, har jag flera nya uppslag för hur vi ska gå vidare.....
Haha, så typiskt jag....

Så, vilken fråga kommer jag brinna för om 16 år:)

idag börjar Emelie på dagis igen, det kommer göra henne gott att få återgå till sina rutiner och få leka med sina vänner.
Vi har haft en underbar sommar, den gick dock väldigt fort....

Elliot mår också bra, ler och skrattar och jollrar hela tiden. Snart 4 månader, känns som om han alltid varit här:)

Solen skiner och det är en underbar dag.

Livet är härligt:)


4 kommentarer

sarah

03 Aug 2009 14:16

Hej!!

Oj är prinsen redan 4 månader ... :0)

Va tiden går fort då ska ni snart börja med riktig mat.

Må väll och låt sommaren bli lång!

Marlene

03 Aug 2009 16:09

Haha! Om 16 år har du inte tid att engaera dej, då har du nämligen två tonåringar som ska pröva dina gräser... :-)

marianne

04 Aug 2009 23:42

Sommaren är inte slut än det får den bara inte!

Men jag har förstått att det måste vara ett problem det där med den sexuella läggningen, något jag aldrig tänkt på förut.

Du och mannen har dock ett strålande liv, ni har haft en jättetur helt enkelt!

Mumflan

05 Aug 2009 09:23

Jag såg dig både på TV4 och i paraden! Vilka underbara barn ni har. Jag beundrar verkligen ditt engagemang och att du sprider mer information i ämnet surrogatmödraskap. Jag är säker på att ditt ngagemang inspirerar och "rör om i grytan"

För en tid sedan såg jag en dokumentär om en norsk ensamstående homo- kille som åkte utomlands för att få barn med hjälp av en surrogatmamma. Det var en jättefin film, grät så det skvalade då han fick sin lille son... Det är så fint.

Kommentera

Publiceras ej