Nu då???

30kommentarer

Under dagen har jag funderat angående bloggen;

De sista veckorna har läsantalet bara stigit och stigit (även om många av er varit inne flera gånger per dag:)

Bloggen var främst för oss, för att skriva och rensa våra tankar.

I och med att jag har mer av det skrivna ordets begåvning än min man, har det resulterat att det är jag som skrivit alla inlägg, även om mannen varit med i diskussioner om vad vi ska skriva om o.s.v. Någon har frågat mig varför bloggen heter gaypappor och inte gaypappan när det enbart är jag som skriver:) Nu fick ni alla svaret.

Under månaderna har bloggen blivit mer som terapi och antalet läsare har faktiskt ökat dagligen.

Alla, spända över vår graviditet:)

Många säger att ni blivit engagerade i vår berättelse och blivit berörda och att det känns som om att vi känner varandra. För att nämna några av de fina kommentarer många av delat med er.

Så nu undrar jag, i och med att vår gravidresa är över  och nu börjar en annan resa, om vi ska sluta på toppen och lägga ner bloggen, då även antalet läsare minskat till hälften. Just för att bloggen fullt sitt syfte. Eran känns lie över

Eller ska vi fortsätta?
Och berätta om vardagen?
Är det intressant?
Jag märker även att bloggen engagerar mig och att jag har ett ansvar gentemot er läsare

OM bloggen ska leva vidare, vad ska den handla om då i sådana fall och vad vill ni:)?

Kommentera mig, så ska jag och mannen ta ett beslut inom kort.
Ju fler kommentarer, desto gladare blir jag.

Nu ska jag lägga Emelie.
Elliot sover gott:) Han lär väl vakna om nån timme eller två och ska ha mat, för att sedan somna om igen:)




30 kommentarer

flickrummet

28 Apr 2009 19:56

??? Klart jag hoppas ni fortsätter skriva :) Om livet och levernet i vardagen med två barn kanske?

Nettan

28 Apr 2009 20:00

Klart ni ska fortsätta! Skriv om ert liv, vardagen och allt som hör där till! Jag vill fortsätta läsa om er! Välkomna hem!

Anonym

28 Apr 2009 20:35

Hej



Jag tycker att ni ska fortsätta med ert bloggande. Vet inte riktigt hur jag ska förklara mig utan att bli missförstådd. Lesbiska och vihetero sexuella har helt andra möjligheter än vad gaymän har att skaffa barn, lesbiska har flera olika aternativ, medans ni män inte har så mycket att välja på. Ni har säkerligen öppnat upp en väg för många andra män i som är i samma situation. Ni har skaffat barn med surrogat vilket oxå innebär att barnen bor 100% hos er, om man skaffar barn med ett lesbiskt par, så får barnet bo 50/50, vilket jag inte tycker är idealet för ett barn. Jag tycker att ni ska fortsätta skriva om ert liv, visa att män kan fostra ett barn utan en kvinna eller hur jag nu ska uttrycka mig utan att bli missförstådd. Fler gay-män har säkerligen läst om er och sett att det finns ett annat bättre alternativ än dela ett barn tillsammans med ett lesbiskt par som många väljer att göra. Ni utstrålar så mycket kärlek och värme, ni behövs för många som är i er situation där man inte kan få barn på vanligt sätt. Ge inte upp, fortsätt skriv. Vi är många som följer er. Kramar från Malmö

Anonym

28 Apr 2009 20:38

självklart så får ni INTE sluta att blogga. Vi/jag vill läsa om eran vardag och allt "oväsentligt" som händer i era liv. Och om barnen och livet i största allmänhet. Sköt om er Kram!

Benjamin

28 Apr 2009 20:41

Som en av dina närmaste vänner, så har bloggen blivit ett sätt för mig att följa med dig och din familj, även fast vi bor långt ifrån varandra och har så lite tid att höras av. Jag skulle sakna bloggen om den försvann, men jag vet också hur mycket tid det tar att hålla igång den, så jag förstår.

Stor kram hur ni än gör!

Lina

28 Apr 2009 20:42

men ohh inte ska ni sluta skriva inteS men det bestämme rni såklart själva, skriv om ert liv precis så som ni gjort hittills:)

många kramar

Anonym

28 Apr 2009 20:48

Bloggen skall handla om ert liv tillsammans med barnen, er vardag och saker som händer er som Gaypappor...helt enkelt ert liv och hur ni löser allt som föräldrar gör... :) resan och väntat till födseln var en del av er blogg, nu fortsätter det med livet som småbarnföräldrar... Kanske , eller vad vet jag.... :) tycker om att läsa !

Jessica

28 Apr 2009 20:57

Jag tycker bebisbloggar är jätteroliga att läsa. Bebislivet fascinerar och jag drömmer mig tillbaks till när jag själv hade bebis. Så jag personligen tycker inte er blogg fyllt sitt syfte, det är ju NU det börjar!



Sen skulle det vara intressant att få veta mer om hur det går för er att vara just gaypappor. Får ni många kommentarer? Är folk i allmänhet förstående eller fäller de plumpna kommentarer? Fördomar?



Ni krossar ju också en o annan fördom genom att ha er blogg. Folk får se att gaymänniskor faktiskt är helt vanliga svenssons de med :-)



Plus att det är så fantastiskt att ni har fått två barn, en sådan solskenshistoria då det inte alltid är så lätt för homosexuella att skaffa barn!

Carro

28 Apr 2009 21:11

Ni kan inte lägga ner bloggen nu! Jag vill höra mer om hur allt går med "nya" familjen! :)

marianne

28 Apr 2009 21:12

Det kan vara intressant att höra om ert fortsatta liv, hur det går med allt. För er situation är inte så vanlig. Och jag skulle vilja veta om/när ni har kontakt med surrogatmamman...

Men om ni känner att nu är det nog, förstår jag kanske det oxå...

:o)

Natasja

28 Apr 2009 21:31

Jag önskar att bloggen får leva vidare!

Skulle tycka det vore intressant att läsa om er vardag.

Själv är jag en ensamstående regnbågsmamma till 2 ungar.



Så vill ni fortsätta skriva får ni gärna göra det!



Kram till er och barnen

Jeanette från Sundsvall

28 Apr 2009 22:30

Jag har följt er sen Emelie föddes och tycker det är kanon att följa eran blogg. Som många redan skrivit så förstår jag om den tar mycket tid i anspråk, speciellt nu när ni har två små barn att sköta om. Men jag skulle gärna se att bloggen får leva kvar...och att vi får fortsätta följa eran vardag tillsammans med Emelie och Elliot!

Många kramar från Jeanette i Sundsvall

Anonym

29 Apr 2009 00:11

Det är så underbart att läsa om er och er familj. Ni är sådana bra förebilder för en alternativ familj. Det ni skriver speglar den barnlängtan som finns hos homosexuella människor i en relation eller ensamstående. Barnlängtan är större än homo eller hetero. Det är viktigt att goda förebilder berättar om sitt liv och sin vardag så fortsätt blogga!

Smilla

29 Apr 2009 07:13

Neeeeej! Ni får absolut inte sluta blogga:(

Eran vardag är spännande,gravida eller inte!

Lycka till med lilla Elliot & Emelie, KRAM

Christina

29 Apr 2009 08:07

nä lägg inte ner! Er blogg är småtrevlig, kul och läsa om er lilla familj. Som någon skrev, ni är förebilder!

Helena

29 Apr 2009 09:06

Fortsätt skriva om vardagen med er familj! Har följt er blogg en tid och skulle sakna er om ni försvann.

Och så stort Grattis till Elliot också!



Malin

29 Apr 2009 09:56

Fortsätt blogga!!!! Snälla!!!! Det är så underbart att få läsa er blogg, om hur ert liv gestaltar sej och hur just Ni hanterar vardagen. Det ger i alla fall mej en så possitiv känsla när jag läser hur ni hanterar olika situationer. Ni känns båda så otroligt stabila, possitiva och tillfreds med er själva och den situation ni lever i.

Jag vet att bloggandet tar tid och förstår om ni funderar på att sluta. Själv har jag just tagit en paus i mitt bloggande :-) Men gör det inte för att vi inte är intresserade längre, för det stämmer inte!!!

Angående läsarstatistiken har du själv svarat på varför antalet minskat så drastiskt. Elliot är här!!!! och vi behöver inte gå in 3-4 gånger/dag för att se om han har kommit ;-) Med andra ord har inte antalet läsare minskat utan bara antalet gånget vi tittar in till er per dag.

Hur ni än beslutar er för att göra önskar jag er en underbar sommar.

Kramar från en av alla era läsare :-)

Sanna

29 Apr 2009 11:43

Av alla bloggar som jag läser så är Eran den mest unika, den som sprider mest glädje och hopp! Det är underbar läsning och intressant att följa vad som händer i Er familj. Förstår att två småbarn tar mkt tid, men så länge Ni väljer att ha bloggen kvar så är jag en trogen läsare!

Surro-mamman

29 Apr 2009 14:53

no comment Jag håller bara med alla andra! :-)

Erika

29 Apr 2009 14:54

Näää, inte sluta blogga! Jag upptäckte er blogg bara nga veckor innan Elliot föddes, så hade lixom lyxen att få hela innehållet presenterat för mig på bara nga timmar :)!! Och jag blev helt kär i er lilla familj... o tänker oxå precis som nga tidigare nämnt, "inte sluta blogga NU, det e ju nu det börjar!" Visst, ni har ju levt m Emelie som liten bebis, men då fick ju inte "vi" vara m från första början ;) så ser verkligen fram emot att få fortsätta följa er även i den nya situationen: bebis o storasyster, pappa"ledig" (hemska ord!) m allt vad d innebär, din mammagrupp du ska få gå i... ja- d finns ju hur mkt som helst! Skulle verkligen njuta av att få fortsätta följa dig o din underbara familj. & det kanske inte måste ta så väldigt mkt tid? Det är ju superkul att kunna få läsa ngt litet nytt varje dag, men d måste ju verkligen inte vara lååånga inlägg! Kanske bara lite pappafunderingar när andan faller på... & kanske muta oss m lite bilder ibland ;) - gillade verkligen när vi fick se hur ni målade o grejade m nya lgh:en! Bara vardag lixom...

All kärlek till er!

/Erika

Anna

29 Apr 2009 15:34

Jag tycker absolut att eran blogg är lika spännande oavsett om ni är gravida, pappor eller "bara" vanliga människor! Hoppas att ni fortsätter skriva...så fortsätter jag att läsa=)

Stor kram och lycka till med era underbara små barn!!

Louise

29 Apr 2009 16:31

Stort Grattis till bäbisen!



Är en "ny" läsare som tycker att Ni har en fantastisk blogg. Vilken resa man får vara med om när man besöker Er! Underbart! Så generöst av Er att dela med Er tycker jag. Fortsätt gärna med det!



Sköt om Er, hela familjen!

Li

29 Apr 2009 19:07

Fortsätt blogga om ert liv, er vardag "duger" alldeles utmärkt att blogga om!

Linda

29 Apr 2009 20:46

Hittade hit via en tråd på FL om att Elloit kommit till världen. Sluta för guds skulle inte skriva nu. Har ju precis hittat hit. Tycker det skulle vara intressant att läsa om er vardag och barnens utveckling. Ni lever ju inte ett vanligt "Svensson liv" =)

majsan

29 Apr 2009 21:39

Hej



Jag tycker också ni ska fortsätta! Ni skriver om eran vardag på ett lättsamt med endå seriöst sätt som jag älskar att läsa. Jag har trivts bra med att bara följa eran vardag och läsa om dom små och stora sakerna som händer! för mig räcker det! Önskar er all lycka ned familjen.

marianne

29 Apr 2009 22:05

Glöm inte titta på danskvällen, hela kvällen i TV2

jennie

29 Apr 2009 23:42

Först vill jag gratulera till sonen! Sen vill jag säga att det vore jättekul om ni/du fortsatte blogga! Som Regnbågsfamilj, så suger iaf jag åt mig allt jag kan hitta om andra Regnbågs-/HBTQ-familjer. Det är peppande o ger energi, även om det är en helt vardaglig blogg.

Bella

29 Apr 2009 23:49

Fortsätt! Ni är en viktig förebild för andra i er situation! =)

Cecilia

30 Apr 2009 21:11

Fortsätt blogga! Som blivande mamma i en "alternativ" men ändå väldigt vanlig familj finner jag det fantastiskt att kunna följa er på er resa - som inte är slut bara för att era barn nu kommit hem. Det är nog snarare så att resan endast nått sina första anhalter. Jag vill gärna se vilka fler stopp som finns på vägen för er.

FL-Ekorren

03 May 2009 11:22

Jag hittade precis hit via FL och har inte hunnit läsa så mycket, men jag vill bara säga; Lägg inte ner bloggen!! Fortsätt skriv! Det är jättespännande att följa er föräldraresa. Lycka till!

Kommentera

Publiceras ej