Hemma. Nice, så nice....

1kommentarer



vi är hemma.

Gårdagen var lång, väldigt långt, men ack så skönt det är att vara hemma.

Elliot sov nästan hela vägen, inklusive alla byten med taxi, båt och buss och bilar.
Emelie sov där emellan och var super duktig på både båten och flyget.

När vi kom till Arlanda mötte min underbara mamma och familjens bästa vän Rita oss.
Alla grät och var glada och sedan påbörjades värsta kram och pusskalaset:)

De följde med oss hem, mamma hade fullt upp kylskåpet med färskvaror och färska jordgubbar, min favorit:)

Sedan så åkte de hem och vi packade upp och packade och packade upp.

Innan vi gick och lade oss, ställde vi oss på balkongen, mannen och jag och tittade ut över Stockholm och njöt.
Vi bägge smålog och sneglade på varandra i ögonvrån. Kysstes och kramade om varandra och konstaterade att ja, nu är vi hemma

Natten har gått bra, Emelie har sovit hela natten igenom och Elliot har vaknat två gånger av att han ville ha flaska. Och vi har sovit däremellan.

Emelie vakande vid 6 i morse,så glad att vara hemma. I morgon ska hon få gå en kortare dag på dagis.

Vår nya barnmorska har varit här idag och träffat hela familjen. Elliot har gått upp 71 gram på 6 dagar och hon var överförtjust i honom. Gick igenom lite information och bra saker att veta. Jag ser fram emot att få ingå i en föräldragrupp för omföderskor. Typ som en mammagrupp, men för folk som redan kört racet en gång tidigare.
jag lär väl bli enda pappan tror jag. Men jag ser fram emot de träffarna, för det är roligt om man kan finna någon att dra barnvagn med här i området.

1:a besöket på BVC blir nästa vecka:)


Sedan så hämtade jag hunden och han var superglad över att få komma hem igen:) även om han haft det superbra där han varit, men jag säger nog så som han själv tänker;

BORTA BRA MED HEMMA BÄST...


1 kommentarer

Lina

28 Apr 2009 19:28

Välkomna hem!!

Kommentera

Publiceras ej