Vilka fina föräldrar ni är....

19kommentarer

Häromdagen satt jag, mannen och vår dotter på ett café. Hon tumlade runt bland kuddarna i soffan, skrattade så härligt och så nöjd med sitt liv. Jag och mannen brukar då påminna oss om hur lyckligt lottade vi är. Vi, mot alla odds, har en dotter. Hon är vår. Damen vid bordet bredvid oss, började flirta med vår dotter. Bägge skrattade och inte allt för länge, satt hon i damens knä och lekte med hennes halsband. Efter ett tag fick vi henne tillbaka och vi började göra oss i ordning för att gå. Då sade hon - Det märks att hon har två pappor som älskar henne. Hon är lyckligt lottad hon. Men ursäkta om jag frågar, men har hon någon mamma? Och så slutade vi klä av dottern och berättade vår historia. Om hur hon tillkommit via surrogatmödraskap. Att hon nu väntar ett syskon, som blivit till på samma sätt och att vi snart är halvvägs in i graviditeten. Damen var fascinerad, hade aldrig hört talas om surrogatmödraskap och ville veta mer. Så vi berättade. Och berättade. Och berättade. Det var då det slog mig, att vi borde fortsätta upplysa folk. Vi har gjort en hel del intervjuer i radio och olika tidningar om vår historia, men vi vill nå fler. Så därför hälsar vi Alltombarn.se´s läsare välkomna till vår blogg som läst om oss på nätet. Välkomna. Det är ett sätt att nå ut till andra. Länka gärna vår blogg till andra och sprid gärna denna länk. Damen gick ut samtidigt som oss och vi fortsatte prata lite på gatan. Hon var så glad för vår skull och såg familjekärleken. När jag, mannen och dottern gick hemåt, funderade jag på hur lycklig jag är. Hur fin vår dotter är. Hur kan folk tycka att det är fel att ge ett barn kärlek? Att hon får allt det hon behöver. Kärleken till henne växer mer och mer, dag för dag. Varje morgon är lika underbart, då hon studsar runt mellan oss i sängen.... Då ler vi. Ibland gråter vi en skvätt. Och så ler vi lite till

19 kommentarer

Anonym

28 Oct 2008 20:38

Ska bli roligt att följa äventyret livet, även om det är lite på håll så här. Kram!

M

29 Oct 2008 11:57

Hej! Vilken fin liten familj ni är! Och så roligt att läsa om att den skall bli större! Grattis! Ni har verkligen en historia att berätta som är både vacker och viktig. När ni får tid så tycker jag att ni skall skriva en bok om er resa.

Karin

29 Oct 2008 12:07

Laste just artiklen om er familji Expressenpa natet har i USA. Var sjalv barnlos i 4 ar innan jag och min man fick var dotter Freja. Grattis till er bada och ni ar bada jattefina foraldrar.

mormor

29 Oct 2008 12:13

jag blir så rörd när jag läser om er och eran dotter och allt ni fått gå igenom,men vet att ni homosexuella på något konstigt sätt alltid är så öppenhjärtliga och glada och verkligen kämpar för er sak! Hoppas allt gott till er och lilla dottern och ett stort grattis till "nya" babyn! Ska följa er här, är ju nyfiken på vad ni får!

katarina

29 Oct 2008 12:14

Hej.

Bara en tanke:

Min systerdotter har haft ett smycke som gör ljud på sig under sin graviditet, nu när pojken är född så har hon fortfarande på sig det och han lyssnar gärna på ljudet. (tror hon kallade det för indiansmycke)

Gebe

29 Oct 2008 12:42

Jag blev så otroligt glad när jag läste er historia. Vad fint att det ordnade sig så bra med surrogatmamman och hoppas det går bra andra gången också.

Lyckliga barn som får leva hos er.

kram till er alla från gammal farmor

hanna

29 Oct 2008 12:52

har snyftat mig igenom artikeln. vilken fin historia.

S

29 Oct 2008 12:56

WOW!! Det är så man får en tår i ögat av att läsa Er berättelse om Er verklighet. Jag beundrar surrogatmamman, men även er, för att ni vågar att gå ut och berätta om detta. Wow säger jag bara,

(och lycka till med nummer 2).

AddesochIdasmamma

29 Oct 2008 13:02

De människor som tycker att det är fel, har förmodligen inte förstått vad ett barn behöver. Ni har säkert mött många fördomsfulla (läs: rädda och okunniga) människor. Inget att bry sig om. Titya på familjen och fortsätt gråta och skratta med er unge.

andré

29 Oct 2008 15:25

Hittade hit via AlltOmBarn så jag känner mig nu extra välkommen! ;-) Kul blogg, söt dotter. Kul med den gamla damen som visar att inte alla åldringar är inskränkta.

Tessan

29 Oct 2008 16:35

Läste om er i Expressen och nu er blogg. Vet egentligen inte vad jag tänkte skriva mer än att jag önskar er lycka till, både med barn nummer 1 och 2. Tänk att snart få hålla en alldeles nyfödd i famnen igen!!

Tack för att ni är med och skapar en ny generation kanske lite mindre fördomsfull än den förra (som var mindre fördomsfull än den innan osv..)

Stor kram till er!!

Malin Lj

29 Oct 2008 17:06

Vilken underbar liten historia:) Förstår att ni verkligen är lyckliga och jag önskar er all lycka till med den lill(a/e) som är på väg:) kram

Ingela

29 Oct 2008 19:10

Vilken mysig stund det låter som =)

Hittade tillbaka till er via expressen, så kul att ni snart ska bli 2 barns föreldrar! All lycka till er och er söta dotter! Massa kramar

Tove

29 Oct 2008 20:30

Har äntligen haft tid att lösa din blogg, Jag är så stolt över dig och din man, ni uträttar storverk i civilisationens tecken: För kärlek till våra barn och till de fria konsterna måste ändå vara hoppet för civilisation i ordets rätta bemärkelse. Din dotter är sanslöst söt, hon har turen att födas in i din familj. jag är så glad för din skull. Ja, eller er båda så klart, er alla! Lycka till med den kommande bebisen och med att vara stor ha bostadsrätt,audi å bara det vanliga vackra vardagslivet.

Ulla

01 Nov 2008 12:04

Ursäkta en dum fråga, men;

får hon verkligen aldrig träffa sin mamma? Även om ni har henne tillsammans så kan man ju ändå aldrig komma ifrån att hon faktiskt är frukten av en man och en Kvinna? alla vill väl veta sina rötter, vad händer den dagen hon frågar efter/vill träffa sin mor?

Detta är inget elakt inlägg på nåt sätt och jag vill verkligen poängtera att jag önskar er all lycka och tror säkert era barn har det jättebra

men jag måste ju få undra.

Mvh Ulla

Gaypappor

01 Nov 2008 12:10

Hej Ulla.



Vi kommer berätta sanningen för vår dotter, för det ska hon få veta. Vad som inte riktigt framgick i artikeln, är den att vi har jämn kontakt med surrogatmamman, varje vecka, med mejl chatt, telefonsamtal och skickar bilder. Om det dagen kommer då vår dotter vill träffa henne, så kommer hon få göra det, och då kommer de finna varandra. Men en sak i taget. Vi kommer aldrig neka henne att träffa henne, men det är ändå viktigt att påpeka att hon inte har en närvarande mamma. Och att det är jag och min man som är föräldrar.



Vad gällande surrogatmamman, så har hon inga som helst juridiska eller lagliga rättigheter till vår dotter i och med att hon avsagt sig vårdnadern

Ulla

01 Nov 2008 14:31

Tack för det svaret!

Camilla

02 Nov 2008 04:11

Ni ger oss som kanske inte själva kan få barn ett ljus i mörkret. Tack !!!!

M

08 Feb 2009 13:41

Vilket underbart inlägg!

Jag önskar det fanns fler som er!!!



Ps! Vi har länkat till er blogg.

Er historia måste spridas!

Kommentera

Publiceras ej