Jävla biljävel....

2kommentarer

I måndags skulle jag åka till jobbet, långt ute i tjottahejti. Tidig morgon, löv över hela bilen. Jag måste påminna mig själv om att inte parkera under ett träd. Jag sätter mig med en bums och ska vrida om nyckeln. Bilen startar inte. Jag kan inte ens vrida om nyckeln i tändningslåset. Försöker, gång på gång, ingenting händer. Jag kan inte ens röra ratten. Går hem och tar fram extranycklarna och försöker igen, men återigen, ingenting. Bilen får stå. Jag muttrar surt och argt för att jag nu behöver åka kommunalt i nästan 50 minuter för att ta mig till jobbet, istället för 16 minuter med bilen. Till råga på allt fick jag parkeringsböter på 450 kronor, för det var städdag. jag kunde ju inte flytta bilen. Jag försökte nästkommande dag igen, men ingenting hände. Pappa fick köra förbi den tredje dagen och kolla på bilen, i och med att jag var på jobbet. Han har utrustat sig med bromsvätska, handskar och ficklampa. han ringer mig på mobilen " Du, min son, nästa gång, kanske du ska pröva med att låsa upp rattlåset" Rattlåset? Visste inte ens om att jag hade ett. Efter körkort i snart 5 år och ny bil efter 1 år, förstod jag inte vad han pratade om. Jag kände mig så dum. Jag är en sådan där som hellre kör in bilen till en bilservice om det är något, än att själv försöka göra något åt det. Och bilar, har jag absolut inget intresse av... Jag är bra på mycket annat, men inte bilar. Men tänk vad man lär sig. Nu vet jag åtminstone att jag har rattlås på biljäveln. Och jag som har besiktning på bilen nästa vecka. Undrar vad mer för tokigheter som kommer hända innan dess med bilen.. Har ju en hel del och fixa innan besiktningen. Får vl göra ett besök på bilservicen innan dess:)

2 kommentarer

Malinsson

23 Oct 2008 18:15

Hahaha.. låter som en sån sak som skulle kunna hända mig.. Inte för att jag inte kan något om bilar utan bara för att jag är allmänt klantig:-)

Tinky

29 Oct 2008 12:29

haha, låter som en såndär typisk sak som jag skulle göra. Jävla bilar.

Kommentera

Publiceras ej