Kram till alla där uppe i himlen...

2kommentarer

Åkte förbi Skogskyrkågården idag och tittade ut genom mitt tunnelbanefönster. Det är sååå vackert med alla tända ljus på gravarna. Ikväll går tankarna till min morfar som gick bort för ett år sen och farmor för 3 år sen. Och min mans pappa som gick bort allt för tidigt. För repsekt för min morfar, berättade vi aldrig att vi väntade vårt första barn. Han hade inga problem med att hans barnbarn var bög,Han älskade mig så, likaså min man, men mamma och moster ville inte att jag skulle berätta om vårt kommande barn. Han var även svårt sjuk. Så vi gjorde inte det. Vilket jag ångrar..... När jag stod vid graven häromdagen, viskade jag mot stenen, att "nu morfar, är ditt barnbarn pappa till världens sötaste dotter, och snart är ett barn till på väg". Men det vet han redan. Han sitter där uppe och tittar ner på oss och vinkar. Spelar kort med de andra och älskar oss.

2 kommentarer

Challe

01 Nov 2008 22:45

Vilket fint inlägg =)

Camilla

02 Nov 2008 04:06

Visst ser han er och om Ni bara visste hur stolt han är !!!! Vem vet han kanske spelar kort med min älskade morfar där uppe i himlen ;) stor kram

Kommentera

Publiceras ej