Bög: Att välja bort längtan efter barn????

1kommentarer

För några år sedan var jag på en trevlig fest. Nåväl, den var trevlig till en början. Ju längre kvällen blev, blev jag och gästerna allt rundare runt fötterna. Hamnade i samtal med en tjej som knappt hade pratat med under kvällen. Vi snackade en hel del och samtalet styred in på längtan efter barn. Från att haft ett trevligt samtal, började det vända åt andra hållet och varpå hon utbrister; "Men alltså, du är ju bög, då kan du ju inte vilja bli pappa." Hade jag hört rätt? "Min sexualitet har väl ingenting med att vilja skaffa barn eller inte" hör jag mig själv säga. "Men du är ju bög, då har du ju gjort ett aktivt val att inte skaffa barn". Jag var chockad. Jag insåg rätt snabbt att det inte var fyllan som snackade, utan att det var verkligen så hon tänkte. Vi hamnade i en djup diskussion om detta och det hela slutade med att jag lämnade festen, för hon ansåg verkligen inte att man som bög skulle skaffa barn. Det låg ju inte i ens natur. Den där festen har jag burit med mig ett bra tag.... Skulle inte jag vilja vara pappa bara ör att jag ligger med män? Min sexualitet har ju ingenting med barnalängtan at göra. Visst, jag hade kanske inte tänkt aktivt på att skaffa barn, utan planerna tog form, efter det att min man hade pratat om det. Jag är såååå glad att jag lever här och nu och kan uppnå ett faderskap via surrogatmödraskap. Leve onormen och onormaliteten....

1 kommentarer

jennie

01 Sep 2008 21:57

Känner igen det där... "Jamen har du valt att leva med en annan kvinna får du ju skylla dig själv..." typ... :(

Men som sagt, även jag är stolt att jag är den jag är, lever med den jag gör och att vi ska få en bäbis i oktober!

Kommentera

Publiceras ej