Njuter

0kommentarer

av de sköna höstdagarna.
idag har vi varit på barnens teaterskola, samma skola som jag själv började på för 31 år sedan.
Det är verkligen en märklig känsla, att se mina barn, gå i samma spår som mig själv,
Vart jag än ser, ser jag mig, i dem.
I väntsalen.
I repetitionssalen.
I trappan.
Det är som om tiden stannat, för det ser verkligen likadant ut som när jag var liten.
Under den timmen de går, i olika grupper, får de lära sig att samarbeta, arbeta med kroppen, sång, rörelselek, koordination, berättelseteknik, social, empati och lära känna andra barn.
Allt detta mynnar ut till en föreställning, som de spelar upp vid terminens slut.
Där, sitter vi föräldrar, med digitalkameror, filmkameror, iphones och spelar in våra barns bravader och visar därefter stolt upp dem för alla i vår närvaro.
 
Efter det åt vi lunch hos mor min.
 
Solen sken och unerbart väder, så vi hamnade i en av våra favoritlekparker i Stockholm.
Kan tipsa er om den.
Den ligger bakom Handelshögskolan på Sveavägen.
Stor lekpark, som barnen älskar.
Efter två timmar, åkte vi till Gamla Stan och åt glass på Stortorget.
Vi satt alla i solen och bara njöt, av glassen, varandras sällskap och av glassen.
Satt och tittade på alla turister.
Barnen lekte i vattnet vid fontänen.
Vi strosade sedan mot tunnelbanan.
På vägen hem, satt en snygg kille, som spanade in både mig och maken, men fick inte riktgit ihop ekvationen med oss och med barn.
Jag älskar när detta händer:)
Ögongodis är alltid trevligt, hahahaha
 
När vi kom hem, stannade vi till vid vår park och återigen njöt av solen som smekte kinderna och värmde oss. Barnen lekte med några kompisar och vi fick släpa hem dem....
 
Ja, en riktgit skön familjelördag, bara vi.
ibland behöver det inte vara mer än så :)
 

Kommentera

Publiceras ej