Cirkusen

1kommentarer

Jag har så starka barndomsminnen från cirkusen.
Varje höst, när skolorna hade börjat, gick vi på cirkus Skatt, heja familjen.
Det var lika imponerande varje gång.
Elefanter, clowner, exotiska djur, trapetskonstnärer, jonglörer o.s.v.
Älskade doften av sågspån, popcorn, manegen med cirkusdirektören, hästarna, strålkastarna och doften från koblajorna.
Så i förra veckan, kom cirkusen till stan.
Med vår balkong, utåt mot fältet, hade vi första parkett då de byggde hela dagen.
Och så på kvällen, gick pappa, pasen och Emelie.
Hon var överlycklig och älskade varenda sekund av det.
Även om hon var lite väl trött mot slutet.
I pausen fick hon smaka sockervadd för första gången, som hon älskade. Och popcorn.
Det var ett lyckat besök.
Nästa år, väljer vi cirkusen, som inte kommer till fältet, utan på andra sidan stan, som har elefanter.
Vill ju att Emelie ska uppleva min barndom :)

1 kommentarer

Anonym

10 Sep 2011 22:57

Jag brukar sällan kommentera här, men jag skriver "grattis" då och då när det händer ngt stort. Men nu känner jag att jag måste säga ngt; cirkusar med djur gynnar bara människan. Speciellt cirkusar med elefanter. Det rör sig om långa transporter och trånga utrymmen. Dessutom tvingas djuren till att göra konster som är helt onaturliga för dem. Speciellt elefanter som ska stå på en pall, eller på två ben- detta medför ledskador på elefanten. Nej, sanna djurvänner håller sig borta från cirkusar med djur.

Kommentera

Publiceras ej