Många pappor

1kommentarer


Igår, då jag lade Elliot, låg vi och pratade om vad han hade gjort på förskolan.
Han berättade att han hade lekt med Adam, ritat, klippt och klistrat och haft en bra dag.
Och så helt avslutade han med att berätta att Adams mamma hade varit och hämtat honom på dagis.

Adam - Min mamma hämtar mig.
Elliot - Jag ingen mamma.
Adam - Nej, du pappor.
Elliot - Jag 2 pappor. Många pappor.

Så, då pratade vi om detta och att han vet att han inte har en mamma, utan två pappor.
ibland när jag hämtar dem på dagis på eftermiddagen, är de oftast ute.
Oftast brukar något annat barn, eller Eliot själv, se mig och säga Papsen.
Häromdagen stod det 4 barn och vinkade hej då till mig (papsen) och Elliot.
hej då Papsen, hej då Papsen.
Det är även ett annat barn på förskolan, som börjat kalla sin pappa för papsen.

Jag blir alldeles varm i hjärtat
:)

1 kommentarer

Carolina

21 Oct 2011 14:43

Gulligt!

Så säger vår son också. "Jag har ingen pappa, jag har många mammor!"

Kommentera

Publiceras ej