Livet är som ett smörgåsbord....

0kommentarer

- Så, varför ska just du ha det här jobbet, fick jag mig frågan ställd på anställningisntervjun.
Jag framhävde mina positiva egenskaper och vad som gör just jag till en bra projektledare.
Jag ser faktiskt livet som ett smörgåsbord, att ha möjligheten att kunna plocka och få nya erfarenheter och att få chansen att prova nya saker.
Större delen av mitt yrkesliv har jag min roll som projektledare varit inom en viss sektor.
Nu dök möjligheten upp att få utforska en annan del av den sektorn och kasta mig in i en ny värld som jag inte känner till allt för väl.
Jag är nyfiken.
Jag är laddad.
Jag omvärderar mig själv.
Att gå på anställningsintervjun är bra.
Man får chans att rannsaka sig själv, omvärdera sig och faktiskt få en chans att stanna upp och tänka till.
Jag kommer sakna min gamla arbetsplats och framförallt, mina helt fantastiska medarbetare, även om jag kommer behålla kontakten med några av dem. Och dessutom, vi kommer även synas inom vår gemensamma sektor, även om jag nu står på ett annat ben inom den.
Mot nya äventyr.
Mot nya uppdrag.
Mot nya lärdomar.
Mot nya smörgådbord.

Kommentera

Publiceras ej