Pressar ut det sista av sommaren....

0kommentarer

Då jag var i London med jobbet häromdagen, njöt jag som bara den :)
Barnen var hos mamma och pappa och mannen min arbetade tidiga mornar och sena kvällar.
London, är nästan som att komma hem.
Varje sommar, sommarjobade jag och lade undan pengar för att åka till London och gå på musikal.
Det har blivit en hel del under åren.
Så, nu när jag var med jobbet, hann jag göra en hel del på 27 timmar.
Promenera, äta lunch på mitt favvoställe vid Covent Garden, handla en massa, fika i en underbar park och läsa bok, jobbmöte och se en musikal, ta en drink med en väninna, promenera ännu mera. Allt detta i 30 graders värme och sol, bara för att vakna upp tidigt morgonen efter, till ösregn. Men, det hindrade inte mig, för paraplyet var nerpackat:) Så, jag promenarade större delen av södra sidan vid Themsen, i ösregn och besökte Westminister, Big Ben och Buckingham Palace. Så här i efterfand fattar jag inte varför jag gjorde det sistnämnda, för allt det hade jag ju redan sett, men jag ville inte hänga på hotelrummet och bara vänta på att få flyga hem, så kanske därför.
Köpte med mig likadan chkoladmuggar med engelska flaggan på till barnen, samt två paddingtonnallar. De blev så glada :)
Gott med lite minisemester med mig själv, perfekt när man kan kombinera arbete och privat tid så där:)
Så i Setp/Okt tar jag och mannen 4 dagar i semester :)
Längtar....

Kommentera

Publiceras ej