Barnboken.....

6kommentarer

Så, efter flera månaders funderade, bollandes med synopsis, fram och tillbaka i mitt huvud, satte jag mig ner framför datorn i morse och skrev ner min barnbok, om hur våra barn kom till världen. Det tog inte mer än 30 minuter att skriva ner första utkastet och jag blev sååååå nöjd. Den handlar om mamma, pappa barn, mamma, mamma bar och mest om pappa pappa barn....
NU ska den gå några vändor fram och tillbaka, ,mellan mina vänner och annat folk som är inom bokvälden, för att få respons och feedback, så jag kan arbeta vidare med den...
Så, nu söker jag en illustratör som kan göra några skisser/teckningar till boken.
Dock gratis just nu.
Sedan, sända in den till olika bokförlag och försöka få den såld.
Det finns ingen liknande bok på nordiska marknaden, och jag vet det finns ett enormt sug efter regnbågsböcker....
Någon som vill vara med på resan:)??

6 kommentarer

Magda

12 Jun 2010 11:45

Hej jag är en sån som Följer med på lite avstånd i er resa genom livet...



Låter som en mkt bra idé.... Önskar dig all lycka... Hade gärna hjälpt dig med teckningar till din bok.. Men de finns garanterat de som är bättre än jag på att teckna...Hoppas att du finner någon som kan hjälpa dig..



Maria

12 Jun 2010 16:38

Spännande med en bok. Kolla med Bettina Johansson, det är min favoritillustratör.

Arga Anna

14 Jun 2010 00:37

Jag har följt dig i bloggen ett bra tag och fascinerats och imponerats över hur era liv tagit sig. Jag är även hobby-tecknare och skulle gärna rita lite provbilder åt dig så kan du sen bestämma om du tycker det är något för dig. Hör av dig om du är intresserad!

mARIE

14 Jun 2010 08:58

hmmm...jag kanske skulle bidra med någon dikt, jag skriver poesi....

Mia

15 Jun 2010 14:09



Min syster är super duktig illustratör . Kanske kan jag höra med henne ?



Bra ide !



Kram

Flickrummets weblog

16 Jun 2010 17:13

Vad roligt. Sådana barnböcker behövs :)

Jag följer den här bloggen och tycker det är så orättvist att du varit och är så mycket sjuk. Men jag vill och hoppas ändå det ska bli bättre.

Kommentera

Publiceras ej