Köpa eller inte köpa....

5kommentarer

Det är den ständiga frågan.
NU ligger det ute, två sueperfina finalägeheter til fösäljing på vår gata.
Dem har allt vi kan önska oss, samt två stora bonus, dagssol samt ett extra rum :)
Och det är bara och flytta in, man behöver inte göra ett jota med det.
Vi jar lånelöfte, men frågan är, om vi mäktar med en flytt just nu:(
Men, det hade varit så underbart och bott kvar på samma gata som vi redan gör:(
Samtidigt har jag funnit ett fint litet friliggiande villahus i Högsalen, som t.o.m skulle bli billigare, och där man kan ju bara släppa ut ungarna om man så vill.
Och ena sidan, det kan man göra ju med dem på landet, över hlelgerna om man vill.
ÅHHH; blir galen.....
En flytt är inte vad vi behöver just nu,men tänk om liknande objekt inte dyker uoo igen då.
Och just 4or där vi bor, dem går sällan åt.........
Det är just dem lägemheterna vi alla barnfamiljet vill ått.
F-UCK

5 kommentarer

Lina

03 Aug 2010 08:20

tycker allt nis ka slå till omd et är det ni vill, du skriver att det sällan dyker upp lediga där så varför vänta:) ni verkar ha en sån underbar familj o underbara vänner runt omkring er som med all säkerhet lär hjälpa er med flytt o lite därtill:)

Madde

03 Aug 2010 21:56

Hej Daniel!



Har tappat bort din mejladress, så jag skriver några rader här.



Blev så ledsen när jag läste att du ligger på sjukhus igen. Vilken jävla mardröm!! Hade liksom förutsatt att magen skulle läka efter att den fått vila så länge.



Hoppas att du får komma hem på permis lite då och då och bara sitta i soffan hemma och krama familjen och se på Amazing race!! Tycker själv att det är ett riktigt underhållande program där man för se lite av världen och olika parrelationer som kämpar tillsammans.



Just nu sitter jag vid datorn och hör hur min lilla dotter som ligger och småpratar för sig själv i sin säng och verkar inte alls vilja sova. Tre kvällar irad har hon snackat till midnatt och sedan somnat. Hon är helt underbar!! Sover bra om nätterna och skrattar och pratar om dagarna. Tänk att det skulle vara så underbart att få barn!!



På torsdag kommer underbara mamma och hälsar på. Vad skulle vi vara utan våra mammor?? Jag hoppas det blir fint väder så vi kan åka och bada och ha det mysigt. Vi försöker att ses var och varannan månad, men det är för sällan tycker jag. Ludde och jag vet inte riktigt var vi ska bygga vårt bo i framtiden, ska vi flytta närmre Stockholm eller ska mamma flytta till oss? Vi får se vad som händer. Just nu bor vi i en trea och har det gott i alla fall, men drömmen är ju ett hus.



Förstår att det är svårt att fundera på flytten. Ni måste även tänka på barnen. Det kanske blir jättejobbigt för dem i och med att du är på sjukhus och om ni samtidigt ska flytta så är det många förändringar samtidigt. Samtidigt tycker jag att ni ska ta chansen och tänka framåt. Tänk om 4 månader då är operationen över, du är hemma och friskförklarad och bor i er fina 4:a eller fina hus. Att flytta går lättare än vad man tror och ni verkar ju ha vänner som ställer upp.

Som jag sa till mamma idag "det är först när man är i kris som man märker vem ens riktiga vänner är".



Ja, ja, jag kunde ha ring dig, men jag har förstått att du går på morfin och då vet jag av erfarenhet att man lever lite upp bland molnen och kanske inte är så sugen på att prata. Så när du känner dig pratsugen så är det bara att slå en signal.



En stor kram till dig och hela familjen!



Kram//Madde

Petra

04 Aug 2010 13:16

Hej!

skönt att se att du mår bättre hoppas det blir bra/bättre nu :) Vi bor i hus och tycker det är rätt jobbigt att underhålla det och tomten, vad gäller renoveringar och trädgårdsskötsel. Det är slitsamt att känna att man "borde" göra så mkt när tiden och orken inte räcker till. Nu flyttar vi iofs till nytt hus http://www.tradgardsstaden.info (men helt nytt, inget behöver fixas) och med mycket mindre tomt, plan och överskådlig, mindre skötsel :)

Hälsningar Petra (med Vincent)

marianne

06 Aug 2010 09:10

Kan inte nån hjälpa er med flytten? Så du slipper att ta i...

Bella

07 Aug 2010 19:45

Nä, lediga fyror växer inte på träd precis, men om du inte känner för att ta tag i ett sånt stort projekt nu, så lider ju inte barnen precis av att dela rum.

Kommentera

Publiceras ej