Jävla Bögjävlar

10kommentarer

Jag och familjen är i stan några dagar, för att fixa en hel del.

Då vi skulle byta tunnelbana, så stod vi och väntade på hissen, i och med att vi hade dubbelvagnen.

Vi väntar, väntar och väntar.

Till slut kommer hissen och ut kommer en äldre herre, med kryckor. Vi backar bak någon meter, för att han ska få plats.
Mannen går förbi oss och säger; Ni kunde väl ha flyttat lite mer på er, så man kom fram bättre, bögjävlar.

Det tog en mikrosekund tills jag förstod vad han hade sagt.

Mannen exploderade och gick fram till honom och skällde ut honom efter noter.

Jag gick också fram och sade att om mannen bara hade bett oss att backa lite mer, så hade vi mer än gjort det, men i och med att han inte gjorde det, bedömde vi att han inte behövde med plats. Samt att han tog dig förbi oss, utan problem. GUBBJÄVEL, lade jag till. Och så sade jag, jag må vara bög, men jag är stolt över den jag är, men det är du som är en jävel Gubbjävel..

Och så kryckade han sig därifrån.

Och alla svenssons som stod runtomkring oss gjorde det svenssons är bäst på, d.v.s; ingenting. Ingen reagerade, ingen ingrep, ingen gjorde någonting.

Jag försökte verkligen skaka av mig händelsen, men det dödade en del av vår glädje som vi hade, för resten av eftermiddagen.

GUBBJÄVEL!!!

10 kommentarer

Jag

26 Jun 2009 22:32

Ja vissa människor har inget förstånd... Idiot, kan man ju också kalla sådana som han...Bara låta de rinna av....vilket kanske inte alltid är så lätt... Men han fick ju i allafall svar på tal...

Mia

26 Jun 2009 22:59



Ja .. vad kan man säga ?



Det är fruktansvärt sorgligt .. vilka människor det finns !



Jag är glad att ni inte blev helt chockade till tystnad utan faktiskt reagerade och sa ifrån !! SKIT bra !



Förra sommaren var jag ute på ett ställe i stan och var på väg hem när jag såg två killar hoppa ur en bil och började slå på två killar som stod och pussades utanför NK i bakhuvudet.

INGEN gjorde något !

Jag blev rasande och började skrika och svära som en besatt och killarna sprang tillbaka in i bilen ...



:0) De trodde säkert jag var en galning ..men det bjuder jag på !



Kram kram till er !

anna

26 Jun 2009 23:02

ja gubbjävel!!

Maja

26 Jun 2009 23:32

Vad bra att ni stod emot. Något sådant ska man inte acceptera. Ibland får man dock trösta sig med att en del människor mår dåligt, och visar det genom att vara otrevlig/ohyffsad mot andra. Hoppas att dagen inte blev allt förstörd ändå.

marianne

27 Jun 2009 10:27

Tråkigt, tråkigt

men en del förstår inte detta att vara gay. Det tar tid att förstå att man har fötts som sådan, och att ni två är underbara, med en fin och välfungerande familj. Det ska och måste respekteras av alla.

Lina

27 Jun 2009 10:49

fy fan rent ut sagt men såå bra att ni sa ifrån fler som ni behövs:) som vågar!!

Anonym

27 Jun 2009 17:51

ryser lite åt allt ihop. och ytterligare mer när jag kommer till alla svenssons som inte sa något alls. Det var bra ni stod på er. Så synd att det ska va såhär.

Linda

28 Jun 2009 16:54

Men fyfan så hemskt!! fattar inte att det finns sånamänniskor.och jag håller med, Gubbjävel!!

Ni har kärleken, barnen och familjen, ni är lyckliga, vad har han? Ingenting.

Kram på er

Amanda

29 Jun 2009 23:38

Dumt folk ska man strunta i, sa alltid min kloka farfar.

Jag håller med honom!

Låt inte såna här inskränkta stollar förstöra ert liv och er glädje!

Cássandra

07 Oct 2009 19:03

Go go go bögpappor!

Lycka och kärlek!

Kommentera

Publiceras ej